Page 384 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 384

cevap verildiğini iddia ederek Kurumumuza şikayet başvurusunda bu-
            lunmuştur.
               B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları

               5.  EÜAŞ  Özelleştirme ve  Santraller  Takip  Daire  Başkanlığının
            03/03/2014 tarih ve 11860 sayılı yazısıyla HEAŞ’ın % 100 oranında
            hissesinin satışına ilişkin hisse satış sözleşmesi ile 01/08/2013 tari-
            hinde alıcı şirket olan Limak Doğalgaz Elektrik Üretim A.Ş’ye devredil-
            diği, bahse konu hisse satış sözleşmesi ile santralin devredildiği tarih-
            ten önceki döneme ilişkin her türlü iş, işlem ile bu işlemlerden doğan
            borç ve yükümlülüklerin alıcı şirketin uhdesine bırakıldığı, adı geçen
            santralin devir öncesi dönemine ilişkin her türlü yükümlülüğün alıcı
            şirketin uhdesine bırakılmasından dolayı şikâyetçinin talebinin ilgili
            şirkete yönlendirildiği ve HEAŞ’ın mezkur şikâyete ilişkin cevabının
            yazı ekinde gönderildiği hususları belirtilmiştir.
                 6. HEAŞ’tan gönderilen bilgi ve belgelerde ise; şikâyetçiye ödenen
            kıdem ve ihbar tazminatına ait hesap cetveli ile Kırklareli Çalışma ve
            İş Kurumu İl Müdürlüğü tarafından hazırlanan tutanağın yer aldığı
            görülmüştür.
               C. Olaylar

               7. Şikâyetçinin dosya içerinde bulunan hizmet dökümünden; ilk işe
            giriş tarihinin 01/04/1981 tarihi olduğu, 31/12/1981 tarihinde işten
            çıkan şikayetçinin 01/04/1982 tarihinde yeniden işe giriş yaptığı ve
            01/11/1982 tarihinde askerlik nedeniyle işten ayrıldığı,
               8. Kırklareli İl Sağlık Müdürlüğünün şikayetçinin işçi statüsünde
            geçen hizmetlerine ilişkin 29/03/1994 tarihinde düzenlediği yazıda;
            1981 yılı için 01/04/1981 – 31/12/1981 tarihleri arasında 9 ay, 1982
            yılı için 01/04/1982 01/11/1982 tarihleri arasında ise 7 ay olmak üze-
            re toplam 16 ay çalışmış olduğunun  ifade edildiği,

               9. Şikayetçinin 2002 yılında, hizmet belgesinin incelenmesi ve yu-
            karıda belirtilen sürelerin kıdem tazminatında dikkate alınıp alınma-
            yacağı konusunda HEAŞ’a başvuruda bulunduğu, HEAŞ’ın söz konu-
            su talebi 08/11/2002 tarihinde yanlışlığa sebebiyet vermemek adına
            EÜAŞ’a görüş sormak üzere gönderdiği, EÜAŞ tarafından 08/11/2002
            tarihinde HEAŞ’a gönderilen yazıda; şikayetçinin Kırklareli İl Sağlık
            Müdürlüğünden almış olduğu 29/03/1994 tarihli hizmet belgesinde,



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  383
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389