Page 391 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 391

Türkiye Büyük Millet Meclisi tutanaklarında yer alan; 23/05/1978 ta-
              rih ve 7/249 1846/10293 sayılı soru önergesinde Sıtma Eradikasyonu
              Başkanlıklarında çalıştırılan işçilerin hangi statüde olduğuna yönelik
              soruya dönemin Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanı tarafından verilen
              cevap yazısındaki; işçilerin mevsimlik geçici işçi statüsünde çalıştık-
              larının ifadesi, gerekse de Kırklareli Valiliğine hitaben ilgili Bakanlık
              tarafından düzenlenen 25/03/1981 tarihli yazıda Maliye Bakanlığı
              tarafından verilen vize ile 10 ay süre ile “sıtma savaş işçisi” olarak ge-
              çici işçi pozisyonunda işe başlama talimatı birlikte değerlendirilerek
              şikayetçinin mevsimlik geçici işçi olarak çalıştığı sonucuna varılmıştır.

                   32. 24 numaralı paragrafta bahsi geçen Yargıtay’ın mevsimlik bir işte
              belirli süreli iş sözleşmesi yapılmış ve izleyen yıllarda da zincirleme mevsim-
              lik iş sözleşmeleri ile çalışmış ise iş sözleşmesinin belirsiz nitelik kazanaca-
              ğı ve iş sözleşmesi bozulmadığı için yeni mevsim başında işçinin mevsim-
              lik işte çalıştığı süreler dikkate alınarak bu sürelere göre kıdem tazminatı
              ödenmesi gerektiğine ilişkin yerleşmiş içtihatlarından hareketle; şika-
              yetçinin Kırklareli İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 1981 yılında 9 ay
              ve 1982 yılındaki 7 ay olmak üzere toplamda 16 aylık hizmet süresinin
              kıdem tazimatı için gerekli olan bir tam yıl şartını sağlaması, mezkûr
              müdürlükten  şikayetçinin  muvazzaf  askerlik  nedeniyle  ayrılması  ve
              15 numaralı paragrafta bahsedilen Kanun hükmü gereği aynı işveren
              yanında çalıştığı hizmet akitleri sürelerinin toplamı üzerinden son kamu
              kuruluşu işverenince kıdem tazminatının ödenmesi gerektiğinden;şika-
              yetçinin 01/04/1981 31/12/1981 tarihleri arasındaki 9 aylık hizmeti-
              nin kıdem tazminatı hesabında dikkate alınmaksızın kendisine tazmi-
              nat ödenmesine ilişkin idarenin işlemi hukuka ve hakkaniyete uygun
              bulunmamıştır.
                 33. 17 numaralı paragrafta değinilen 4587 sayılı İş Kanunun 6
              ncı maddesinde devirden önce doğmuş olan ve devir tarihinde ödenmesi
              gereken borçlardan devreden ve devralan işverenin birlikte sorumlu oldu-
              ğu, ancak bu yükümlülüklerden devreden işverenin sorumluluğunun de-
              vir tarihinden itibaren iki yıl ile sınırlı olduğu düzenlemesi gereği kamu
              tüzel kişiliğini haiz HEAŞ’ın şikayetçinin eksik ödenen kıdem tazmi-
              natından sorumlu olduğu, bunun yanı sıra , Elektrik Piyasası Kanu-
              nu çerçevesinde faaliyette bulunmak üzere, Devletin genel enerji ve
              ekonomi politikasına uygun olarak elektrik üretim faaliyetlerinde
              bulunmak amacıyla teşkil edilmiş bir İktisadi Devlet Teşekkülü olan




            390   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396