Page 233 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 233

5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine
              göre emekli ikramiyelerinin hesabında dikkate alınır.” hükmündedir.
                 34. 4046 sayılı Kanun uyarınca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına
              nakil hakkı verilmesi için başvuruda bulunmuş olup, yaptığı müracaa-
              tın reddedilmesi üzerine idare mahkemesi nezdinde dava açmış, açılan
              dava ile diğer kamu kuruluşlarına nakil hakkını engelleyen idarenin
              kararı iptal edilmiş ve bu surette davacının nakil işlemi gerçekleştiril-
              miştir.
                 35.  Nitekim  Yargıtay  9.  Hukuk  Dairesinin  E.2003/14760,
              K.2004/3126 sayılı ve 24/02/2004 tarihli kararında, davacı ile benzer
              şekilde nakil işlemi gerçekleşen şikayetçi hakkında, işçinin kendi isteği
              doğrultusunda diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmesi duru-
              munda kıdem tazminatı talep hakkının bulunmadığına hükmetmiştir.
                 36. Dolayısıyla şikayetçinin kıdem tazminatı talebinin reddine iliş-
              kin idari işlemin hukuka uygun olduğu ve şikayetçinin bu konudaki
              talebinin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.
                 37. b) İzin Ücreti: 1982 tarihli T.C. Anayasasının Çalışma Şartları
              ve Dinlenme Hakkı başlıklı 50 nci maddesinde; “dinlenmek çalışanla-
              rın hakkıdır” denilmektedir. Anayasanın çalışanlara tanıdığı dinlenme
              hakkı çerçevesinde yapılan düzenlemenin bir bölümünü ücretli yıllık
              izin hakkı oluşturmaktadır. Ayrıca ülkemizin imzaladığı ve onaylaya-
              rak taraf olduğu 03/05/1996 tarihli Avrupa Sosyal Şartının “Adil Çalış-
              ma Koşullarına Sahip Olma” başlıklı 2 nci kısmının 3’üncü maddesin-
              de çalışanlara en az dört haftalık ücretli izin sağlanması öngörülmüş
              olup ülkemiz öngörülen izin süresine çekince koyarak iş kanunlarında
              ve borçlar kanununda yıllık ücretli izin sürelerini düzenlemiştir.

                 38. T.C. Anayasasının Çalışma Şartları ve Dinlenme Hakkı başlıklı
              50 nci maddesinde, ücretli yıllık izin hakları ve şartlarının kanunla dü-
              zenleneceği öngörülmüş olup bu kapsamda 4857 sayılı İş Kanununun
              53-61’ inci maddelerinde düzenleme yapılmıştır.
                 39. 4857 sayılı İş Kanununun “Sözleşmenin sona ermesinde izin
              ücreti” başlıklı 59 uncu maddenin 1 inci fıkrası: “İş sözleşmesinin,
              herhangi bir nedenle sona ermesi halinde işçinin hak kazanıp da kul-
              lanmadığı yıllık izin sürelerine ait ücreti, sözleşmenin sona erdiği






            232   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238