Page 160 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 160
değerlendirildiğinde; şikayetçinin 30/04/2012 – 07/05/2012 tarih-
leri arasında almış olduğu iş göremezlik belgesinin 07/05/2012 ta-
rihi itibari ile çalışabilir olarak düzenlenmiş olduğu görüldüğün-
den; gerek SGK yetkilileri tarafından gerekse Kurumumuzca yapılan
görüşmeler neticesinde şikayetçiye 30/04/2012 – 07/05/2012 ta-
rihleri arasındaki iş göremezliği için 464,77 Türk Lirası öde-
mesi yapıldığından bu tarihler arasında karar verilmesine yer
olmadığına, buna karşın 07/05/2012 – 14/05/2012 tarih aralığı
için verilmiş olan iş göremezlik raporunda kontrol muayenesi
belirtilmiş olmasına rağmen şikayetçinin kontrol muayenesine
gitmeden işe başlaması nedeniyle o döneme ait ödeneklerin ta-
hakkuklarının İdarece gerçekleştirilmemiş olmasının hukuka
uygun olduğu, diğer yandan şikâyet konusu TÜBİTAK açısından
değerlendirildiğinde; Toplu İş Sözleşmesinin ilgili hükümleri çer-
çevesinde, İdarenin çalışanına iş göremez olduğu süreler için
ücretini tam olarak ödeyerek sözleşme yükümlülüklerini yeri-
ne getirdiği, bu kapsamda; İdarenin akdedilen sözleşme gereği
şikâyetçiden SGK’dan alacağı iş göremezlik ödeneğinin tarafı-
na ödemesine yönelik talebinin yasaya ve sözleşme hükümleri-
ne uygun olduğu, sonuç ve kanaatine varılmıştır.
C. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
23) Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun 10/12/1948 tarih ve
217 A(III) sayılı Kararıyla ilan edilen İnsan Hakları Evrensel Beyan-
namesinin 22 nci, Türkiye’nin de taraf olduğu BM Genel Kurulu’nun
16/12/1966 tarihli ve 2200 A (XXI) sayılı Kararıyla kabul edilen Eko-
nomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi’nin 9 uncu
ve 12 nci maddeleri ile 27/9/2006 tarihli ve 5547 sayılı Kanunla onay-
lanması uygun bulunan “Gözden Geçirilmiş ‘Avrupa Sosyal Şartı’nın
12 nci maddesinde; sosyal güvenlik hakkına atıfta bulunarak sağlık
hakkını da içermek şartıyla bu hakkın vazgeçilemez bir temel insan
hakkı olduğuna vurgu yapılmıştır.
24) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 1 No’Iu Ek Protokolünün
1 inci maddesi; “Her gerçek ve tüzel kişinin mal ve mülk dokunulmazlığına
saygı gösterilmesini isteme hakkı vardır. Bir kimse, ancak kamu yararı se-
bebiyle ve yasada öngörülen koşullara ve uluslararası hukukun genel ilkele-
rine uygun olarak mal ve mülkünden yoksun bırakılabilir” düzenlemesine
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 159