Page 457 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 457

alabilecekleri en yüksek aylık maaşın 11 katı olan kredi limiti-
              nin 18 katına çıkarıldığı anlaşılmaktadır.
                 27. EMS üyesi olan başvurucunun kredi limitinin alabileceği en
              yüksek aylık maaşın 18 katı olarak hesaplandığı, dolayısıyla EMS üye-
              lerinin kredi limitinin üyenin sisteme katılım oranıyla doğru
              orantılı olduğu, başvurucunun katılım payını kendi rızasıyla
              1/4 oranına düşürdüğü dolayısıyla Vakıfbank kredi limitinin
              de doğru orantılı olarak düştüğü, OYAK’ın garantör olması se-
              bebiyle üyelerin ödeyebileceği miktarı göz önünde bulundurarak kredi
              limitini belirlediği, bu konuda OYAK’ın mali dengesini göz önünde
              bulundurarak bu şekilde limit belirlemesinde herhangi bir hu-
              kuka aykırılık olmadığı açıktır.

                 28. EMS üyeleri ile muvazzaf üyeler arasında limit farlılıklarının
              kişilerin rezervlerinden, üyelik sürelerinden, almış oldukları maaştan
              vb. sebeplerden kaynaklandığı, başvurucunun muvazzaf üyeler için
              kredi limitinin emekli üyelerden daha yüksek olduğu iddialarının da
              yerinde olmadığı, muvazzaf üyeler için kredi limiti esas maaşın 8
              katıyken, emekli üyeler için en yüksek aylık maaşın 18 katı ola-
              rak belirlendiği, ayrıca OYAK tarafından Kurumumuza gönderilen
              örneklerde (Tablo-2) görüldüğü gibi aynı üyelik süresine sahip olan
              emekli üyelerden bazılarının kredi limitinin muvazzaf üyeler-
              den daha yüksek de olabildiği görülmektedir.
                 29. Başvurucunun EMS kapsamında üç ayda bir almakta olduğu
              maaşının aydan aya ödenmesi talebine ilişkin olarak ise EMS kurul-
              duğundan beri maaşların üç ayda bir yatırıldığı, bu hususun 14
              üncü paragrafta belirtildiği üzere Y.17 Sayılı Yönetmeliğin 16 ncı
              maddesinde açık bir şekilde düzenlendiği, maaşların üç ayda bir
              alınacağı hususunun kişinin sisteme katılırken bilgisi dahilinde
              olduğu, idarenin işleminde bu yönden herhangi bir hukuka aykırılık
              bulunmadığı, kaldı ki idare tarafından EMS üyelerinden maaş ödeme
              dönemlerinin değişmesi yönünde gelen talepler doğrultusunda ko-
              nuyla ilgili olarak anket hazırlandığı ve söz konusu anket sonuçla-
              rının 2016 yılında yapılacak olan 56 ncı Olağan OYAK Genel Kurul
              ön çalışmalarına sunulacağı, Genel Kurul’un değişikliği uygun görmesi
              halinde maaş ödeme dönemlerinde değişiklik yapılabileceğinin belir-
              tildiği görülmektedir.





            456   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462