Page 459 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 459

33. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
              yayımlanan Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
              başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
              insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
              rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
              lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
              beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
              kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
              rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
              kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
              iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
              bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
              melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
              Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
              bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
              kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
              tir.
                 34. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
              ticesinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
              bilgi ve belgelerin idare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli ola-
              rak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin şikayet konusuyla ilgili
              olarak idareye yaptığı başvurusuna da idare tarafından süresi için-
              de gerekçeli olarak cevap verildiği böylece idarenin “kanunlara uy-
              gunluk”, “makul sürede karar verme”, “hesap verilebilirlik”,
              “kararların gerekçeli olması” ilkelerine uygun hareket ettiği,
              dolayısıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun dav-
              randığı anlaşılmıştır. Aynı zamanda 5 inci paragrafta belirtildiği üze-
              re, EMS üyelerinin maaş ödeme dönemlerinin değişmesi hususuna
              yönelik hazırlanan anketin OYAK web sitesinde tüm EMS üyelerinin
              katılımına sunulması ve söz konusu anket sonuçlarının 2016 yılında
              yapılacak olan 56 ncı Olağan OYAK Genel Kurul ön çalışmalarına su-
              nulması uygulaması çoğulculuğu ve katılımcı anlayışı sağlayacağından
              takdirle karşılanmıştır. Ancak idarenin, şikayet başvurucusunun ko-
              nuyla ilgili ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, ka-
              rara karşı başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. Bu nedenle iyi
              yönetişim ilkelerinde vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının




            458   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464