Page 489 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 489

beklenmesinin idarenin  üstlendiği kamu hizmetinin yürütül-
              mesini imkânsız hale getireceği yönünde değerlendirmelerde
              bulunduğu ve bu doğrultuda da benzer uyuşmazlıklarda idarelerin
              başvurucuların eğitim haklarına kamu gücü kullanılarak doğrudan bir
              müdahalede bulunmadıkları tespitini yaparak hüküm kurduğu görül-
              mektedir.

                  29.2. Danıştayın bahse konu kararları incelendiğinde ise,
              kişilerin eğitimlerine devam etmek amacıyla farklı bir yere nakil ta-
              leplerini değerlendirirken, idarelerin bu konuda takdir yetkisi oldu-
              ğunu kabul etmekle birlikte, bu takdir yetkisinin sınırsız olmadığını
              vurguladığı, özellikle kadro ve ihtiyaç durumunu ayrılma ve na-
              kil isteğinde bulunulan idarelerin her ikisi bakımından ele alıp
              değerlendirdiği ve kamu ya"arı ve hizmet gerekleri doğrultu-
              sunda karar verdiği görülmektedir.
                  30. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, dosyasında
              mevcut bilgi ve belgeler ile Yüksek Mahkeme içtihatları ışığın-
              da; şikayetçinin bulunduğu işyerinde bölücü terör örgütü ile
              mücadelede önemli bir görev yürütüyor olması, işveren vekil-
              liğinin aynı nitelikte işçi ataması yapılması koşuluyla naklinin
              gerçekleştirilmesi yönünde görüş bildirmesi üzerine yapılan
              değerlendirme neticesinde ayrılması halinde yerine aynı mes-
              lek kolundan işçi verilemeyecek olması, yerini bir başkasının
              ikame etmesi koşulunun ise ilgili mevzuat gereğince tek başı-
              na yeterli olmaması, şikâyetçinin naklini talep ettiği iş yerinde
              mevcut mesleği, eğitim durumu  ve kabiliyetine uygun atama
              yapılabilecek işçi kadrosunun bulunmaması ve söz konusu iş-
              yerinde tehlikeli sınıfında yer alan “malzeme istif tahmil tah-
              liye” branşında kadro bulunmasına rağmen, şikayetçinin bu
              branşta istihdamının 6331 sayılı Kanun ve ikincil mevzuat hü-
              kümlerine aykırı olması (bkz. pr. 28) hususları birlikte ele alı-
              nıp değerlendirildiğinde, Yüksek Mahkeme içtihatlarında da
              özellikle vurgulanan kamu yararı  ile bireysel yarar arasındaki
              denge de gözetilerek, şikâyetçinin talebinin reddinde hukuka
              aykırılık tespit edilememiştir.

                  D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
                  31. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
              10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,




            488   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494