Page 484 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 484

halinde, belgelendirilmek koşulu ile olağanüstü haller ve kamu görev-
            lisi eşin atanması bu durum dışında tutulabilir. c. (2) Farklı kuvvet
            komutanlıklarına bağlı işyerleri arasındaki nakli gerektiriyor-
            sa ilgisine göre Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Ko-
            mutanlığı ya da Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından, işçinin
            mesleki eğitim ve sağlık durumu ile işyerlerinin kadro ve ihti-
            yaç durumları birlikte değerlendirilerek sonuçlandırılır.” şek-
            linde düzenlenmiştir.
                B.  Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar

                18. Anayasa Mahkemesince 2012/606 numaralı başvuruya
            ilişkin verilen 20/02/2014 tarihli karar
                18.1. Başvurucu, sivil memur olarak görev yaptığı askeri idarenin,
            eğitim mazeretine dayalı, kurumlar arası atama talebine muvafakat
            vermemesi ve buna ilişkin davasının reddedilmesi nedeniyle, eğitim
            hakkı ve eşitlik ilkesinin ihlal edildiğini ileri sürmüştür.
                18.2. Mahkeme yapılan yargılama neticesinde, “Eğitim hakkının
            korunması gerekçesiyle idareden atamaya ilişkin bütün işlem-
            lerde personelin eğitim mazeretlerini kayıtsız şartsız karşı-
            lamasının beklenmesi, idarenin üstlendiği kamu hizmetinin
            yürütülmesini imkânsız hale getirecektir. Ayrıca düzenleniş
            şekli itibarıyla eğitim hakkının kapsamının,… atanma tale-
            binin  eğitim  mazereti  doğrultusunda  yerine  getirilmesi  gibi
            pozitif yükümlülükler  içerecek kadar geniş olduğu sonucuna
            ulaşılması mümkün değildir. Bu nedenle idarenin naklen atan-
            ma taleplerinin reddine dair kararları sonucunda başvurucu-
            nun eğitimine devam edememesi, eğitim hakkını dolaylı olarak
            etkilemekte olup, doğrudan bir müdahale olarak değerlendiri-
            lemez.”, demek suretiyle, başvurucunun eğitim hakkına yönelik bir
            ihlal olmadığı  açık olduğundan, başvurunun bu kısmının diğer kabul
            edilebilirlik şartları yönünden incelenmeksizin “açıkça dayanaktan
            yoksun olması” nedeniyle kabul edilemez olduğuna karar vermiştir.
                19. Anayasa Mahkemesince 2013/2069 numaralı başvuruya
            ilişkin verilen 20/02/2014 tarihli karar ile 2012/1334 numaralı
            başvuruya ilişkin verilen 17/09/2013 tarihli karar







                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  483
   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489