Page 637 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 637

talep edilmekle ön incelemenin geç başlatıldığı; süre yönünden
              Yönetmeliğe uygun hareket edilmediği tespit edilmiştir.
                 41) Somut dosyada, Yönetim Kurulunca öncelikle İÜ Cerrahpaşa
              Tıp Fakültesi’nde görevli ...’den 21/12/2011 tarihinde bilirkişi görü-
              şü istendiği, şikayetçinin adıgeçenin ...’la aynı yerde görevli olması
              dolayısıyla itirazı üzerine yaklaşık on ay sonra 16/10/2012 tarihinde
              ...’den görüşünün sorulduğu; ancak, ...’nin bir ayı geçen süre sonunda
              20/11/2012 tarihinde görevi iade ettiği, bu sebeple yaklaşık bir ay son-
              ra 15/12/2012 tarihinde ...’dan ve 5 ay sonra 15/05/2013 tarihinde
              ...’dan bilirkişi görüşü sorulduğu; ... ve ...’ın raporlarını birlikte değer-
              lendiren Yönetim Kurulu’nun 30/07/2013 tarihinde ... hakkında so-
              ruşturma açılmasına karar verdiği; bu kapsamda adıgeçen hekimden
              31/07/2013 tarihinde savunmasının istendiği anlaşılmıştır.  Sonuç
              olarak, şikayetçinin Oda’ya bizzat başvurduğu 26/03/2012 ta-
              rihinden 16 ay sonra soruşturulan hekimden savunması talep
              edilebilmiştir. Her ne kadar ilgili Oda tarafından bu süreçte
              çok sayıda bilirkişinin görüşüne başvurulması sebebiyle süre-
              cin uzadığı ifade  edilebilecek  olsa  da,  bilirkişilerden  rapor
              talep  edilme  sürecinin  uzun  aralıklarla ve peyder pey yürü-
              tüldüğü, dolayısıyla bu sürecin kişilerin “adalete erişim süresi-
              ni” uzatarak “adalete erişim hakkını zedelediğini” belirtmek
              gerekmiştir.

                 Bilirkişi Atamasında Tarafsız ve Etik Davranılmadığı, Bilir-
              kişi Raporlarının Tarafsız Olmadığına İlişkin İddialar Hakkın-
              da Değerlendirme:

                 42)  İlgili mevzuatın incelenmesinden, Onur Kurulu ve Yüksek
              Onur Kurulu Kararlarının içeriğinin nasıl düzenlenmesi gerektiğine
              ilişkin açık hükümler bulunmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, anı-
              lan Kurullarda üyelerin fiil ve hareketlerinin mahiyetine göre yazılı ih-
              tar, para cezası, sanat icrasından men ve mıntakada çalışmaktan men
              cezaları verebildiği; bu amaçla savunma ve ifade alma, tanık dinleme,
              delil toplama, bilirkişi atama gibi yetkileri olduğu; soruşturmanın ta-
              raflar açısında aleni yürütülmesi gerektiği, özetle tıp mesleğinin ge-
              reklerine uymayan fiil ve hareketleri tespit ederek “adaletli” bir sonuca
              ulaşmayı amaçladığı dikkate alındığında Kurul tarafından yürütülen
              soruşturmaların disiplin hukuku içinde yer alan ve “yargı faaliyetine





            636   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642