Page 330 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 330
ikili bir ayrıma gidildiği, adalet meslek yüksekokulu mezunlarına her
iki tür kontenjan için de tercihte bulunma hakkı verilmişken, açıköğ-
retim adalet önlisans mezunlarına ise bu kontenjanlardan sadece bir
tanesine başvurma hakkı verildiği anlamını taşımaktadır. Örneğin,
Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi 100710145 program koduna
ayrılan kontenjan sayısı 9, 100700001 program koduna ayrılan kon-
tenjan sayısı ise yine 9 “dur. 100700001 program kodunun açıklama-
lar kısmında “Bkz.900” koşulu bulunmaktadır. Bu koşul yer almasa
hem açıköğretim ön lisans mezunları hem adalet meslek yüksekokulu
mezunları toplam 18 kontenjan için tercih yapabileceklerdir. Bu koşu-
lun konulmasıyla, açıköğretim adalet ön lisans mezunları “”Bk. 900”
koşulunun yer aldığı 100700001 program kodu için tercihte bulunma-
yacaklar, sadece 100710145 program koduna tercihte bulunabilecek-
lerdir. Daha açık ifadeyle açıköğretim adalet önlisans mezunları sade-
ce 9 adet kontenjan için başvuruda bulunabilecekken, adalet meslek
yüksekokullu mezunları toplam 18 kontenjan için de tercih yapabile-
ceklerdir.
29) 2547 sayılı Kanun ve bahsi geçen yönetmelik hükümlerinde,
meslek yüksekokulları mezunları ve açıköğretim önlisans mezunla-
rının örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş
yapmaları hususu bir bütün ve aynı şekilde değerlendirilerek konten-
jan ve diğer hususlara ilişkin olmak üzere bunlar için farklı düzenle-
meler yapılabileceğine ilişkin herhangi bir ayrıma yer verilmemiştir.
30) Mevzuatta her ne kadar Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına
dikey geçiş ile ilgili kontenjan ve diğer hususları belirleme konusun-
da yetki verilse dahi, yasa ve yönetmelik hükümlerinde açıköğretim
önlisans mezunlarının lisans programlarına başvurusuyla ilgili örgün
meslek yüksekokulları mezunlarından farklı olarak herhangi bir kısıt-
layıcı hüküm bulunmamaktadır. İdarelerin düzenleyici işlemlerinin
üst hukuk normlarına aykırı olamayacağı hususu Anayasal bir zorun-
luluk olup, idareler düzenleyici işlem tesis ederken üst hukuk norm-
larının çizdiği çerçeveye göre hareket etmek zorundadır. Bu nedenle
kontenjan konusunda kılavuzla getirilen düzenlemenin, üst hukuk
normlarının belirlediği çerçevenin dışına çıkarak kanun ve yönetme-
likte öngörülmeyen kısıtlayıcı hüküm içermesi sebebiyle, söz konusu
işlemde hukuka uygunluk bulunmamaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 325