Page 211 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 211
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
8) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 65. maddesi hükmü ge-
reğince Üniversitelerarası Kurul tarafından hazırlanan, 01.07.1996
tarihli ve 22683 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Lisansüstü Eği-
tim ve Öğretim Yönetmeliğinin “Öğrenci Kabulü” başlıklı 2.
maddesinin a bendine göre; yüksek lisans programına başvurabilmek
için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akade-
mik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu
programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak koşuluyla ilgi-
li senatoca belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir.
Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES puanı yanı sıra
gerekirse, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu da değerlen-
dirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru için adayların
sağlaması gereken diğer belgeler (referans mektubu, neden yüksek lisans
yapmak istediğini belirten kompozisyon, uluslararası standart sınavlar
vb.) ve hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği, ilgili senato tarafın-
dan düzenlenen yönetmelikle belirlenir. ALES puanının %50’den az
olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı ilgili se-
nato tarafından belirlenir.
9) Bu hüküm doğrultusunda hazırlanan ve Senato kararlarıyla de-
ğişiklikler yapılan Selçuk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğre-
tim Yönetmeliğinin 2. maddesine göre; yüksek lisans programına
öğrenci kabulünde adayların ALES’te başvurduğu programın puan türün-
den en az 55 puan almaları gerekir. Tezli yüksek lisansta başarı durumu
ALES notunun % 50’si, lisans ağırlıklı mezuniyet not ortalaması-
nın % 30’u ve yazılı bilim sınavının veya sanat içerikli programlar-
da yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı sanat kültür sınavı notunun %
20’sinin toplamının alınmasıyla tespit edilir. Bu yöntemle yüz üzerinden
en az 60 puan alan adaylar en yüksek puandan başlanarak sırala-
nır.
B. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisi’ne
Önerisi
10) Kamu Denetçisi inceleme ve araştırma sürecinde edindiği bil-
gi ve belgeler ile bilirkişilerin dosya içeriğine uygun mütalaaları ve
206 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU