Page 131 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 131
II-ÖN İNCELEME SÜRECİ
2) Şikayet başvurularının ön incelemesinde şikayet edilen idareler
olarak Elazığ Valiliği, Elazığ İl Özel İdaresi ve Baskil Kaymakamlığı
Köylere Hizmet Götürme Birliği gösterilmiş olsa da bu idarelerin orga-
nik olarak bağlı bulunduğu İçişleri Bakanlığının söz konusu idarelere
emir ve talimat verme yetkisi olduğundan, İçişleri Bakanlığının da şi-
kayet edilen idare olarak değerlendirilmesi gerekir. Söz konusu idare-
nin yargı organlarınca verilmiş olan tazminat kararını yerine getirme-
mesi, idarenin bir tutum ve davranışı olmakla birlikte tazminat kara-
rının idare tarafından yerine getirilmemesi telafisi güç veya imkansız
zararların doğması ihtimalini de içermekte olup 6328 sayılı kanunun
17 inci maddesi ve ilgili uygulama yönetmeliğinin 12 inci maddesi 4
ve 5 inci fıkraları gereği şikayetçilerin idari başvuru yolunu tüketip
tüketmediği aranmadan araştırmaya geçilmiş olup, şikayet dosyasının
Kamu Başdenetçisine sunulmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı
tespit edilmiştir.
OLAY VE OLGULAR
I-ŞİKAYETİN KONUSU, HUKUKİ SEBEPLER VE İSTEMİN
ÖZETİ
3) Şikayetlerin konusu, Malatya 1. Asliye Hukuk Mahkemesinin
2004/616 E. ve 2008/426 K. sayılı kararıyla hükmettiği maddi ve ma-
nevi tazminat tutarlarının davalılar Elazığ Valiliği ve Baskil Kayma-
kamlığı tarafından yerine getirilmediği iddiası olup, şikayetçiler mağ-
duriyetlerinin giderilmesi ve tazminatlarının en kısa zamanda kendi-
lerine ödenmesini talep etmektedirler.
4) Şikayet başvurusunun esastan incelenmesinde aşağıdaki hukuki
mevzuat dayanak olarak incelenecektir.
2709 sayılı T.C. Anayasası
6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu 5355 sayılı
Mahalli İdare Birlikleri Kanunu
5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu
T.C. Elazığ İli Baskil İlçesi Köylere Hizmet Götürme Birliği Tüzüğü
126 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU