Page 485 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 485
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikayetçi tarafından; ... abonesi olduğu, üç gün kullandıktan
sonra aboneliğinin sona erdirildiği, sadece üç gün kullanmasına rağ-
men 30 günlük bedel alındığını, bu konuda yaptığı şikayetlere tatmin
edici bir cevap alamadığı, haksız kazanç elde edildiği ileri sürülerek
mağduriyetinin giderilmesi talep edilmektedir.
B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
4) İdare tarafından; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun
10 Kasım 2008 günlü, 27050 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yü-
rürlüğe girdiği, bu Kanuna dayanılarak hazırlanan Elektronik Haber-
leşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin ise 28 Temmuz
2010 günlü, 27655 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe gir-
diği, mezkur Yönetmelik’te kıst ücret uygulamasına ilişkin herhangi
bir düzenleme yer almamakta iken, Yönetmeliğin 15. maddesinin 9.
fıkrasına kıst ücret uygulamasına ilişkin usul ve esasların Bilgi Tekno-
lojileri ve İletişim Kurumu tarafından belirleneceğine dair düzenleme
yapıldığı ve bu hükmün 20 Haziran 2013 günlü, 28683 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği, bu hüküm kıst ücret uygu-
lamasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi çalışmalarının devam
ettiği belirtilmiştir.
C. Olaylar
5) Şikayetçi ... GSM numaralı hattı ile 23/03/2013 tarihinde Cep
Avantaj Heryöne tarifesine geçiş yapmış; ancak, 27/03/2013 tarihinde
... aboneliğini sonlandırarak hattını başka GSM şirketine taşımıştır.
6) Ancak, faturalama dönemi her ayın 15’inde olduğundan şikayet-
çiden 1 aylık ücret alınmıştır.
7) Şikayetçi «tüketici.btk.gov.tr” adresini kullanarak Bilgi Teknolo-
jileri ve İletişim Kurumu’na konuyu aktarmıştır.
8) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, şikayeti söz konusu GSM
şirketine iletmiş olup, GSM şirketi de yapılan inceleme neticesinde
faturalandırmada herhangi bir hata olmadığını belirtmiştir.
480 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU