Page 485 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 485

II. OLAY VE  OLGULAR

               A. Şikayetçinin  Konu Hakkındaki  Açıklamaları  ve  İddiaları
               3) Şikayetçi tarafından; ...  abonesi olduğu, üç gün kullandıktan
            sonra aboneliğinin sona erdirildiği, sadece üç gün kullanmasına rağ-
            men 30 günlük bedel alındığını, bu konuda yaptığı şikayetlere tatmin
            edici bir cevap alamadığı, haksız kazanç elde edildiği ileri sürülerek
            mağduriyetinin giderilmesi talep edilmektedir.
               B. İdarenin  Şikayete  İlişkin Açıklamaları

               4) İdare tarafından; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun
            10 Kasım 2008 günlü, 27050 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yü-
            rürlüğe girdiği, bu Kanuna dayanılarak hazırlanan Elektronik Haber-
            leşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin ise 28 Temmuz
            2010 günlü, 27655 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe gir-
            diği, mezkur Yönetmelik’te kıst ücret uygulamasına ilişkin herhangi
            bir düzenleme yer almamakta iken, Yönetmeliğin 15. maddesinin 9.
            fıkrasına kıst ücret uygulamasına ilişkin usul ve esasların Bilgi Tekno-
            lojileri ve İletişim Kurumu tarafından belirleneceğine dair düzenleme
            yapıldığı ve bu hükmün 20 Haziran 2013 günlü, 28683 sayılı Resmi
            Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği, bu hüküm kıst ücret uygu-
            lamasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi çalışmalarının devam
            ettiği belirtilmiştir.
               C. Olaylar

               5) Şikayetçi ... GSM numaralı hattı ile 23/03/2013 tarihinde Cep
            Avantaj Heryöne tarifesine geçiş yapmış; ancak, 27/03/2013 tarihinde
            ...  aboneliğini sonlandırarak hattını başka GSM şirketine taşımıştır.
               6) Ancak, faturalama dönemi her ayın 15’inde olduğundan şikayet-
            çiden  1  aylık  ücret  alınmıştır.

               7) Şikayetçi «tüketici.btk.gov.tr” adresini kullanarak Bilgi Teknolo-
            jileri ve İletişim Kurumu’na konuyu aktarmıştır.

               8) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, şikayeti söz konusu GSM
            şirketine iletmiş olup,  GSM şirketi de yapılan  inceleme  neticesinde
            faturalandırmada  herhangi  bir  hata olmadığını  belirtmiştir.







           480   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490