Page 281 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 281

çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çev-
            rilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye geri veri-
            lir. ...”  şeklindedir.
               15. 04.03.2009 tarih ve 27159 Mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “İdari
            Şartname” başlıklı 14 üncü maddesinde “ (1) İdare, uygulayacağı iha-
            le usulüne ilişkin bu Yönetmelik ekinde yer alan tip idari şartnameyi esas
            alarak idari şartnamesini hazırlar. Tip idari şartnamede boş bırakı-
            lan veya dipnota alınan hususlar, işin özelliğine göre 4734 sayılı
            Kanun, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri
            Kanunu ve diğer mevzuat hükümlerine aykırı olmayacak şekilde
            düzenlenir.

               (2) İdare, tip idari şartnamede düzenlenmeyen, ancak işin özel-
            liğine göre düzenlenmesine gerek duyulan hususları, 4734 ve
            4735 sayılı Kanunlar ile diğer mevzuat hükümlerine aykırı olma-
            mak koşuluyla, maddeler halinde düzenleyerek “Diğer Hususlar”
            bölümüne ekleyebilir.” hükmü yer almaktadır.
               16. İdare ile yüklenici şikayetçi arasında imzalanan 15/12/2011 ta-
            rihli Sözleşmenin 8 inci maddesinin 8.2 nolu fıkrası “İhale dokümanını
            oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir: 1) Hiz-
            met İşleri Genel Şartnamesi, 2) İdari Şartname , 3) Sözleşme Tasarısı, 4)
            Birim fiyat tarifleri 5) Özel  Teknik Şartname(varsa)  6) Teknik Şartname
            7) Açıklamalar (varsa)” şeklindedir.
               17.Sözleşmenin “Diğer Hususlar” başlıklı 36 ncı maddesinin
            36.5. nolu fıkrasında “Hangi nedenle olursa olsun gerek ücret,
            fazla mesai, kıdem ve ihbar tazminatı, yıllık ücretli izin alacağı ve
            benzeri mali ve sosyal haklar ve bunlarla ilgili olarak prim, vergi
            ve fon gibi konularda ve keza iş kazası ve meslek hastalığı gibi se-
            beplerle İdare yüklenici işçilerine ve üçüncü kişilere herhangi bir
            ödeme yapmak durumunda kalırsa, yüklenici firma bu ödemeleri
            rücuen İdaremize derhal ödemekle yükümlüdür. Aksi halde, yük-
            lenicinin hakedişinden, hak edişi yetmediği taktirde teminatın-
            dan defaten tahsil  edilecektir.

               Yükleniciler tarafından ihaleye ait sözleşmenin bitiminde(aynı veya
            farklı yüklenicinin, aynı veya farklı işçilerle hizmete devam etmesi halleri
            dahil), o sözleşme kapsamında çalışan işçilerin, iş mevzuatına göre



           274   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286