Page 219 - kamu-personel-rejimi-2
P. 219
mahkeme kararında hukuka uyarlık bulunmamaktadır” Şeklin-
de hüküm verilmiştir.
Yine Danıştay 12. Dairesinin 25/02/2015 tarihli ve E:2011/2941,
K:2015/612 sayılı kararı ile 21/03/2012 tarihli ve E:2011/6930,
K:2012/1639 sayılı kararında; ayrıca, Danıştay 10. Dairesinin
20/03/1991 tarihli ve E:1998/2495, K:1991/1002 sayılı kararında
benzer değerlendirmelere yer verilmiştir.
19) Danıştay 8 inci Dairesinin 12/10/1998 tarihli ve E.
1998/4988, K. 1998/3015 sayılı kararında; “Kamu hizmetinin
belli bir düzen içerisinde yürütülmesi için gerekli önlemlerden olan
disiplin cezası, niteliği gereği öteki idari işlemlerden farklıdır. Disiplin
cezası vermeye yetkili organlar, bu organların oluşumu, çalışma usulü,
karar oluşturulması, bu kararlara itiraz ve bütün bu sürecin her aşa-
ması için öngörülen süre koşulları ile disiplin cezası işlemi sıkı şekil
şartına bağlı olarak uygulanabilmektedir. Bu özellik, disiplin cezası-
nın yeni bir idari işlemle ortadan kaldırılmasına engeldir. Ceza ancak
bir yargı kararı yahut yasama tasarrufu ile iptal edilebilir veya
ancak disiplin cezasının ağırlığına göre, belli süreler geçtikten
sonra sicil dosyasından silinmesi atamaya yetkili amirden iste-
nebilir.” Değerlendirmesi yer almaktadır.
20) Danıştay 10 uncu Dairesinin 15/02/1990 tarihli ve E.
1989/2490, K. 1990/270 sayılı kararında; “ilgili yasal düzenleme-
ler çerçevesinde kesinleşen disiplin cezaları, doktrin ve uygula-
mada kabul edildiği üzere, disiplin cezalarını veren idari mer-
ciler yönünden de bağlayıcı ve kesin niteliktedir. İdari mercile-
rin, vermiş oldukları disiplin cezalarını geri almaları, verdikle-
ri disiplin cezası yerine başka bir disiplin cezası verme yoluna
gitmeleri kural olarak olanaksızdır.” Hükmüne yer verilmiştir.
22) Anayasa Mahkemesinin 06/01/2015 tarihli ve 2013/8806
numaralı bireysel başvuru kararında; “Başvurucunun sendikal fa-
aliyet kapsamında ülke çapında yapılan bir eyleme katılması nedeniyle
cezalandırılmasıyla başvurucunun sendika hakkına yönelik bir müda-
hale yapılmıştır.
Sendika hakkını kullanan bireyler, çoğulculuk, hoşgörü ve açık fi-
kirlilik gibi, demokratik toplumun temel ilkelerinin korumasından
yararlanırlar. Başka bir deyişle şiddete teşvik etme veya demokratik
214 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU