Page 247 - kamu-personel-rejimi-2
P. 247

zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               40) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinde:
            “Kurum inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına
            davalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlen-
            mesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık,
            dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uy-
            gunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların ge-
            rekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın
            geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yö-
            netim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tulum veya davranışta bu-
            lunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar. “ şeklinde
            yer verilmektedir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkele-
            rin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci
            maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup benzer il-
            kelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru
            İdari Davranış Yasasında da yer verilmiştir.
               41)Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde; Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreterliği tarafından il-
            gili mevzuat hükümleri çerçevesinde hareket edilmiş olması nedeniyle
            “kanunlara uygunluk” ilkesine uyulduğu, şikayetçiye makul süre-
            de, gerekçeli cevapların verildiği, kararı geciktirmeksizin bildirdiği
            şikâyet başvurusu kapsamında ilgili idarelerden istenilen bilgi ve bel-
            gelerin süresi içinde Kurumumuza gönderildiği ve yeterli cevapların
            verildiği iyi ynetim ilkelerine uygun davrandıkları,ancak şikayet
            edilen idare tarafından şikayetçiye verilen cevaplarda işleme karşı han-
            gi sürede hangi mercilere başvurulabileceğinin gösterilmemiş olması
            sebebiyle “karara karşı başvuru yollarının ve süresinin gösteril-
            mesi” ilkesine uyulmadığı görülmüş olup, idarenin bundan böyle
            bu ilkeye de uyması beklenmektedir.










           242   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252