Page 293 - kamu-personel-rejimi-2
P. 293

için tıbbi bakım hakkı bulunduğu yönündeki düzenlemelere de
            uygun düşecektir. Nitekim 11 inci paragrafta belirtildiği gibi izin
            süresi içinde refakati gerektiren durumun ortadan kalkması halinde
            memur iznin bitmesini beklemeksizin yeniden göreve başlayacaktır.

               20. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, idarenin cevabi yazısı ve tüm dosya birlikte değer-
            lendirildiğinde; şikayet başvurucusunun eşine refakat etmesi gerek-
            tiğini tasdik eden Sağlık Kurulu Raporunun geçerli olduğu dönemde
            aldığı Hasta Sevk Formu ile refakatçi izni kullanabilmesi talebi
            ile Sosyal Güvenlik Kurumu İzin Yönergesinin refakat izninin kı-
            sım kısım kullanılabilme usulünü düzenleyen 23 üncü maddesinin
            (ç) bendinin yönergeden çıkarılması talebinin refakat izninin kı-
            sım kısım kullanılabilmesinin ancak her defasında alınacak sağlık
            kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartı ve söz konusu Yönerge
            hükmünün üst mevzuata aykırı olmaması nedeniyle hukuka aykırılık
            tespit edilememştir.

               21. Diğer yönden; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yer
            alan refakat iznine dair sürenin kaldırılması talebinin ise söz
            konusu sürenin özellikle aynı hastalığın iyileşmediği veya nük-
            settiği durumlarda yeterli olmayabileceği olağan hayatın doğal
            sonucu olduğu bilinmektedir. Bir katına kadar uzatılabilen üç
            aylık sürenin sağlık kurulu raporu ile tespiti halinde yeniden
            uzatılabilmesinin sağlanmasına yönelik olarak 657 sayılı Dev-
            let Memurları Kanunu’nun “Hastalık ve refakat izni” başlıklı
            105 inci maddesinin son fıkrasında makul sürede yasal değişik-
            lik çalışmalarına başlanması, kanun değişikliğinin gerçekleş-
            mesi halinde buna paralel olarak Devlet Memurlarına Verilecek
            Hastalık Raporları ile Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul
            ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’de makul sürede çalışmalara
            başlanarak değişiklik yapılmasının yaşam hakkının önemi gö-
            zetildiğinde hakkaniyete uygun olduğu ve bunun idareye öneril-
            mesinin gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               22. T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu mad-
            desinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
            Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının




           288   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298