Page 365 - kamu-personel-rejimi-2
P. 365

cevabi yazı eklerinde yapılan incelemede; 2015 yılı Eylül ayına ait me-
            mur mesai listesinde şikayete konu 22/09/2015 tarihli nöbet dahil
            başvurucunun 7 tanesi 24 saat (2-8-12-15-18-22-26/09/2015), 1
            tanesi ise 12 saat (29/09/2015) olmak üzere olmak üzere top-
            lam 180 saat çalıştığı; meri mevzuat hükümlerine göre aylık çalişma
            süresinin 160 saat (40 saat*4 hafta) olduğu hususu dikkate alınarak
            başvurucunun 20 saat (180-160) fazla mesai yaptığı, bu doğrultuda
            da nöbet ücretinin normal nöbetlerinin %50 ve dini bayramlara denk
            gelen nöbetlerin %20 olmak üzere %70 artırımlı olarak 378,47-TL ola-
            rak hesaplandığı, bordro ve banka belgelerinin tetkiki neticesinde söz
            konusu ücretin başvurucuya ödendiği tespit edilmiştir.
               41. Sonuç olarak, yukarıdan beri yapılan açıklamalar, anılan
            mevzuat hükümleri, yargı kararları, idarelerin cevabi yazıları
            ve tüm dosya birlikte değerlendirildiğinde;
               41.1. 657 sayılı Kanunun Ek 33 üncü maddesinde nöbet ücreti ve-
            rilecek haller arasında normal, acil veya branş nöbetinin yer aldığı an-
            cak hizmetiçi eğitimin yer almadığı, Sağlık Bakanlığının da hukuki gö-
            rüşünün hizmetiçi eğitimin mesaiden sayılacağı ancak hizmetiçi eği-
            tim almanın nöbet ücreti ödenecek durumlardan sayılmadığı yönünde
            olduğu hususları dikkate alındığında başvurucuya 9-10-11/09/2015
            tarihlerinde katılmış olduğu 24 saatlik hizmetiçi eğitime karşılık her-
            hangi bir ücret ödemesi yapılmamasına ilişkin idari işlemde hukuka
            aykırılık tespit edilemediği,
               41.2. Ancak, başvurucunun 08/09/2015 tarihinde 24 saat süren ça-
            lışmasından sonra idari (nöbet) izinli olduğu 9-10-11/09/2015 tarih-
            lerinde mesai saatleri içerisinde 24 saat hizmetiçi eğitime çağrılması
            ve söz konusu hizmetiçi eğitimin hemen sonrasında idari (nöbet) izin
            verilmeden 12/09/2015 tarihinde başvurucun tekrar 24 saat çalıştırıl-
            masına ilişkin idari işlemin 657 sayılı Kanunun 178 uncu maddesine,
            Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinin 41 inci maddesinin
            1 inci fıkrasının e bendine, “Fazla Çalışma” başlıklı 2014/5 sayılı Baş-
            bakanlık Genelge’sine aykırı olduğu, dolayısıyla başvurucuya fazla ça-
            lışması karşılığı olarak idari izin verilmemesine ilişkin işlemde hukuka
            uyarlılık bulunmadığı,
               41.3. Başvurucunun, Kurban Bayramında tatiline denk gelen
            22/09/2015 tarihli nöbetine ilişkin ücretinin hesaplanmadığı ve




           360   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370