Page 64 - kamu-personel-rejimi-3
P. 64
12 nci maddesinde sorulan soruların mümkün olduğunca eksiksiz ve
doğru bir şekilde yanıtlayacağı vurgulanmıştır. Yine Yasanın 19 uncu
maddesinde itiraz hakkından bahsedilerek, kararlara karşı ilgili kanun
yollarının niteliği, hangi kuruma başvurulabileceği ve hakkın kullanı-
labileceğinin nihai süresinin belirtilmesi gerekliliği ifade edilmiştir.
29. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde, somut olay için bilirkişi raporunda da bahsedildiği üzere şika-
yetçinin emsal maaşı ile sabit maaşı arasındaki fark kapandığı için
4046 sayılı yasanın 22 nci maddesi hükümleri çerçevesinde hareket
edilerek fark tazminatı uygulamasının sonlandırılması nedeniyle “ka-
nunlara uygunluk” ilkesine uyulduğu, şikâyet başvurusu kapsamında
ilgili idareden istenilen bilgi ve belgelerin süresi içinde Kurumumuza
gönderildiği, ancak idare tarafından şikayetçinin başvurusuna cevap
verilmemiş olması sebebiyle “şeffaflık ve hesap verilebilirlik” ilkesine
uyulmadığı görülmüş olup, ilgili idarenin bundan böyle bu ilkelere uy-
ması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A.Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
30. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli kararın ilgiliye tebliğinden itibaren kaldığı
yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
31. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı kalan süre içinde İdare
Mahkemelerinde yargı yolu açıktır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 59