Page 83 - kamu-personel-rejimi-3
P. 83

olarak belirlenmiş tek tip sözleşmeyi kullandığı anlaşılmaktadır. Bu
            tip hizmet sözleşmesinde sözleşme imzalanacak kişilerin statüsüne
            göre bir ayrım yapılmadığı, memuriyet kadrosu veya açıktan kısmın-
            dan birinin seçilerek sözleşmenin diğer tüm şartları için ortak hüküm-
            lerin belirlendiği açıkça görülmektedir. Bu çerçevede, şikayetçinin öne
            sürdüğü şekilde kendisiyle imzalanan sözleşmede yer alan, iş sonu taz-
            minatına ilişkin hükümden kastedilenin aslında memur statüsünde
            olanlara da iş sonu tazminatı ödeneceği gibi bir anlam çıkmamaktadır.
               28. Ayrıca 6514 sayılı Kanun Tasarısı Gerekçesinin 3 üncü mad-
            desinde belirtildiği üzere “İş sonu tazminatı açıktan sözleşme imzala-
            yanlara verilecektir.” hükmü ile de zaten var olan durumun karışıklığa
            neden olmamak için vurgulandığı görülmektedir. Dolayısıyla şikayetçi
            açıktan sözleşme imzalayan personel olarak değerlendirilemeyeceği
            için şikayetçiye iş sonu tazminatı ödenmesi mümkün değildir.
               29. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, mevzuat hükümleri,
            ve dosya kapsamına göre sonuç olarak, şikayete konu olayda ihtilafın
            kaynaklandığı nokta sözleşme şartlarının yerine getirilip getirilmeme-
            sinden ziyadde sözleşme hükmünün yanlış yorumlanması olduğu, şi-
            kayetçinin sözleşme imzalayarak başladığı İdari Hizmetler Başkanlığı
            görevinden önceki süreçte zaten 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun
            4 üncü maddesinin (a) bendi kapsamında devlet memuru olarak görev
            yaptığının açık olduğu, aylıksız izinli olarak İdari Hizmetler Başkanlığı
            görevini tamamladıktan sonra da araştırmacı kadrosuna dönerek 657
            sayılı kanunun 4 üncü maddesinin (a) bendi kapsamında devlet me-
            muru olarak görevini yürüttüğü, iş sonu tazminatının belirtilen mev-
            zuat hükümleri çerçevesinde açıktan atanan sözleşmeli personele öde-
            nebileceği anlaşıldığından şikayetçinin başvurusunun idarece reddin
            edilmesinde hukuka ve hakkaniyete aykırılık tespit edilemediği sonuç
            ve kanaatine varılmıştır.
               C. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               30.  T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu
            maddesinde ifadesini bulan eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları
            Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17
            inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edildiği-
            ne dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikayete konu
            olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile






            78   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88