Page 84 - kamu-personel-rejimi-3
P. 84
İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alınmış
olan haklara da aykırı bir durum tespit edilememiştir.
D. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
31. Günümüzün demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
yışında, idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
mektedir. 28/02/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gaze-
tede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
başlıklı 6 ıncı maddesinde Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
tir.
32. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikayet başvurusu kapsamında ilgili idarelerden istenilen bilgi ve
belgelerin süresi içinde ve gerekçeli olarak kurumumuza gönderildiği,
başvuru dilekçesine ekli belgelerden Bolu İli Kamu Hastaneleri Birli-
ği Genel Sekreterliği tarafından şikayetçinin başvurusuna “kanuni-
lik”, “kararların gerekçeli olması”, “kararın geciktirilmeksizin
bildirilmesi” ve “makul sürede karar veme” ilkelerine uygun ha-
reket edilerek cevap verildiği ancak, idare tarafından şikayetçiye ve-
rilen cevapta şikayetin reddedilmesi durumunda Anayasanın 40 ıncı
maddesine eklenen ek fıkrada belirtilen, gerek Danıştay ve Anayasa
Mahkemesi kararlarında üzerinde önemle durulan gerekse de iyi yö-
netişim ilkelerinde vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının
gösterilmesi” ilkesine uyulmadığı, ayrıca şikayetçinin Kurumumuza
yaptığı ilk başvurusu için ilgili idare olan Türkiye Kamu Hastaneleri
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 79