Page 204 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 204

YILLIK RAPOR 2013


                 Ancak, Kanunun uygulanması aşama-     idarenin bu faaliyetleri yürütürken yapmış
             sında, kişilerin Kamu Denetçisine başvuru  olduğu her türlü işlem ve eylem ile tutum
             hakkının daha etkin hale getirilmesi, Kamu  ve davranışları hukuka ve hakkaniyete uy-
             Denetçisine başvuru hakkının kapsamının  gunluk yönlerinden inceleyen Kamu De-
             genişletilmesi şikâyet başvurularına ilişkin  netçiliği Kurumunun inceleme ve araştır-
             incelemelerin daha iyi yürütülmesi ama-   malarında, Avrupa İyi Yönetim Yasası ve
             cıyla Kurum kanunu ile bağlı olduğu dü-   insan haklarına ilişkin bazı anlaşmalarda
             şünülen ve 2013 Türkiye İlerleme Raporu,  yer  verilen  ilkeleri  gözetmesi,  yürütülen
             Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi ta-  hizmetin kalitesini artırması ve idareye
             rafından hazırlanan Avrupa Ombudsman-     karşı bireye güvence sağlaması sebebiyle
             lık Kurumunun Güçlendirilmesi Raporu,  gerekli olduğu düşüncesiyle 14/06/2012 ta-
             Avrupa  Konseyi  İnsan  Hakları  Komiseri  rihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kuru-
             Raporu, Avrupa Konseyi Venedik Komis-     mu Kanununun 1’inci maddesinin birinci
             yonunun Tavsiye Kararları ile dünyadaki  fıkrasında iyi yönetim ilkelerine yer veril-
             Ombudsmanlık kurumları hakkındaki de-     melidir.
             ğerlendirmeleri de dikkate alınarak aşağı-  7.2.2.  Özel hukuk tüzel kişilerinin
             daki düzenlemelerde değişiklik yapılması-  Kanunda açıkça tanımlanması
             nın uygun olacağı değerlendirilmektedir.
                                                           Kanunumuzun  3’üncü maddesinde,
                 Bu kapsamda olarak;
                                                       idare tanımı içinde kamu hizmeti yürüten
             7.2.1.  İyi yönetim ilkelerine Ka-        özel hukuk tüzel kişileri de yer almaktadır.
             nunda yer verilmesi                       Ancak, kamu hizmeti yürüten özel hukuk
                 Güçlü idare karşısında bireyi korumak   tüzel kişilerinin tanımı mevcut düzenle-
             amacıyla kurulan Kamu Denetçiliği Ku-     mede belirsizdir. Bu belirsizliği gidermek
             rumunun, bireyin idareye karşı temel gü-  amacıyla kamu hizmeti yürüten özel hu-
             vencesi niteliğinde olan nezaket, haklı bek-  kuk tüzel kişilerinin, ‘kamunun ortak, sü-
             lentiye uygunluk, eşitlik, açık ve gerekçeli   rekli ve kamusal bir ihtiyacını karşılayan
             karar gibi iyi yönetim ilkelerini gözeterek   ve idari düzenleme, denetim ve gözetim
             inceleme ve araştırmalarda bulunması, Ku-  altında kamu hizmeti yürüten özel hukuk
             rumun temel amaçlarıyla uyum içerisinde   tüzel kişileri’ olarak yeniden tanımlanması
             olup, bireyi devlete karşı koruyan hukuk   uygun olacaktır.
             devletinin bir gereğidir. Temel faaliyet ala-  Böylece, bankacılık,  telekomünikas-
             nı ve işlevi kamu hizmeti ve kolluk olan  yon, enerji üretimi ve dağıtımı gibi Dev-






                                                    204
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209