Page 135 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 135

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   edilmesi, çocuğun kendi görüşlerini ifade etme hakkına saygı duyulması,
                   çocuklarla ilgili yapılacak işlemlerin gerekçesinde, çocuğun üstün yararına
                   özen gösterilmesi gerekmektedir.
                   2015 yılı çocuk başvurularında dikkat çeken bir diğer hususta öğrenci ve
                   öğretmen iletişiminde yaşanan sorunlardır. Bu kapsamda Milli Eğitim Ba-
                   kanlığınca öğretmenin çocukla etkili iletişim kurması konusunda verilen
                   eğitimlerin artarak sürdürülmesine ihtiyaç olduğu anlaşılmaktadır.
                   Genel eğitim sistemi içerisinde özel sorunlar yaşayan çocuğun beklenti ve
                   ihtiyaçlarına cevap verecek rehberlik servislerinin daha aktif ve etkili ça-
                   lışması gerekmektedir. Çocuğun sosyalleştiği eğitim kurumlarının eğitim
                   ihtiyacı dışında sosyal, kültürel ihtiyacına da cevap veren, aynı zamanda
                   duygusal, psikolojik ihtiyaçlarını karşılayan bir yapıya dönüşümü için daha
                   fazla çalışma yapılmasına gerek duyulmaktadır.

                   Sınıf öğretmeni, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanı ile idarenin vaka takibi
                   yaparak çocuğun ihtiyaç ve beklentisini karşılayan yapıda hizmet vermesi,
                   olası risklerin erken yakalanması ve müdahale sürecinde birincil koruma
                   önlemleri ile sorunlara çözüm bulunmasını sağlayacaktır.

                   Çocukların sosyal yaşam alanlarına yönelik taleplerini ise ağırlıklı olarak alt
                   yapı, ulaşım sorunları, oyun alanı ve sosyal-sportif mekânların artırılması
                   isteği oluşturmaktadır.
                      Engelli Çocuklara Yönelik Başvurular

                   Engelli çocuklara yönelik Kurumumuza yapılan şikâyet başvuruları engelli
       134         hakları ile çocuk haklarının kesişiminde yer almaktadır. Engelli çocukla-
                   rın özellikle eğitim ve sağlık kurumlarında yaşadıkları sorunlar ebeveynleri
                   aracılığı ile Kurumumuza iletilmektedir. Bu kapsamda otizmli kaynaştırma
                   öğrencilerinin okul öncesi destek eğitiminin Devlet tarafından karşılanan
                   aylık saat miktarının artırılması, fiziksel engelli çocukların eğitim ve ulaşım
                   açısından yaşadığı zorluklar ile ilgili ve rehberlik araştırma merkezlerinin
                   çocuğun durumuna ilişkin hazırladığı bireysel eğitim programlarının çocu-
                   ğun durumuna uygun bir şekilde düzenlenmediği hususlarında Kurumu-
                   muza farklı başvurular yapılmıştır.

                   Engelli çocuğunun İstanbul Büyükşehir Belediyesince havuz eğitimine ka-
                   bul edilmesi talebiyle Kurumumuza yapılmış olan bir başvuruda ilgili idare,
                   anılan öğrencinin su sporlarına katılımı konusunda risk taşıdığı açıklama-
                   sında bulunmuştur. Şikâyet konusu, Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına




                   YILLIK RAPOR 2015
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140