Page 138 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 138
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
aylık saat miktarının bireysel eğitimde ayda 8 saat, grup eğitiminde ise ayda
4 saat ile sınırlandırılmasının hakkaniyet yönünden uygun olmadığı de-
ğerlendirilmiş olup okulöncesi eğitim (erken çocukluk eğitimi) döneminde
destek eğitim hizmeti almakta olan engelli çocuklar için Devlet tarafindan
karşılanan aylık saat miktarlarının uluslararası standartlara uygun olarak
makul oranda halen ödenen miktardan fazla artırılması için ilgili mevzuat-
ta değişiklik yapılması hususunda Milli Eğitim Bakanlığına ve Maliye Ba-
kanlığına, “mevzuat değişikliği teklifi” ne ilişkin tasarıyı gündeme alması
hususunda takdir ve gereği içinde Başbakanlığa tavsiyede bulunulmuştur. 8
Eğitim Alanına Yönelik Çocuk Başvuruları
Çocuklar ve çocuklar adına ebeveynleri tarafından eğitim alanıyla ilgili ya-
pılan başvuruların başında kadrolu öğretmen ve branş öğretmeni talepleri
ile öğretmenlerin kendileri ile etkili iletişime geçme talepleri yer almaktadır.
Bunun yanında çocuklar tarafından, okullarının fiziki koşullarının iyileşti-
rilmesi, özellikle okullarında temizliğin sağlanması ve çevre düzenlemeleri-
nin yapılarak sosyal ve sportif mekânların oluşturulması, servis araçlarının
sağlanmasına yönelik taleplerde bulunulmaktadır.
Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavında öğretmen çocuklarına kon-
tenjan tanınması uygulamasına son verilmesi, öğretmen çocuğu olmayan-
lar için ‘diğer çocuk’ tabirinin kullanılmaması, haksız uygulamadan dolayı
oluşan kamu zararının telafi edilmesi, taban puanlar ile bursluluğu kaza-
nanların açıklanması talebiyle yapılmış olan bir başvuruda Kurumumuz
tarafından yapılan inceleme neticesinde, öğretmen çocuklarına kontenjan
uygulamasının, korunmaya muhtaç çocuklar bakımından olduğu gibi sosyal 137
devlet ilkesi çerçevesinde makul ve kabul edilebilir bir gerekçeye dayandı-
rılamaması sebebiyle, öğretmen çocuğu olmayan ve korunmaya muhtaç ço-
cuk kapsamında da bulunmayan öğrenciler bakımından eğitimde fırsat ve
imkân eşitliğine aykırı bir durum teşkil ettiği, belli bir meslek grubuna ayrı-
calık tanınmasının kontenjan grubu dışında kalan çocukları ayrımcılık hissi
oluşturarak etkileyebileceği, öğrencilerin eşit şartlarda ve eşit ortamlarda
sınava girip başarı oranlarının hesaplanmasında dengesizlikler oluşturacağı,
sınavda çok daha düşük puan almış öğrencilerin öğretmen çocuğu olması
nedeniyle burs veya parasız yatılı okuma imkânlarına hak kazanırken, di-
ğer çocuk kontenjanında daha yüksek puan almış öğrencilerin söz konusu
8
2014/4634 şikâyet numaralı başvuru için verilen 02/04/2015 tarihli Tavsiye Kararı
YILLIK RAPOR 2015