Page 138 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 138

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    aylık saat miktarının bireysel eğitimde ayda 8 saat, grup eğitiminde ise ayda
                    4 saat ile sınırlandırılmasının hakkaniyet yönünden uygun olmadığı de-
                    ğerlendirilmiş olup okulöncesi eğitim (erken çocukluk eğitimi) döneminde
                    destek eğitim hizmeti almakta olan engelli çocuklar için Devlet tarafindan
                    karşılanan aylık saat miktarlarının uluslararası standartlara uygun olarak
                    makul oranda halen ödenen miktardan fazla artırılması için ilgili mevzuat-
                    ta değişiklik yapılması hususunda Milli Eğitim Bakanlığına ve Maliye Ba-
                    kanlığına,  “mevzuat değişikliği teklifi” ne ilişkin tasarıyı gündeme alması
                    hususunda takdir ve gereği içinde Başbakanlığa tavsiyede bulunulmuştur. 8
                       Eğitim Alanına Yönelik Çocuk Başvuruları

                    Çocuklar ve çocuklar adına ebeveynleri tarafından eğitim alanıyla ilgili ya-
                    pılan başvuruların başında kadrolu öğretmen ve branş öğretmeni talepleri
                    ile öğretmenlerin kendileri ile etkili iletişime geçme talepleri yer almaktadır.
                    Bunun yanında çocuklar tarafından, okullarının fiziki koşullarının iyileşti-
                    rilmesi, özellikle okullarında temizliğin sağlanması ve çevre düzenlemeleri-
                    nin yapılarak sosyal ve sportif mekânların oluşturulması, servis araçlarının
                    sağlanmasına yönelik taleplerde bulunulmaktadır.
                    Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavında öğretmen çocuklarına kon-
                    tenjan tanınması uygulamasına son verilmesi, öğretmen çocuğu olmayan-
                    lar için ‘diğer çocuk’ tabirinin kullanılmaması, haksız uygulamadan dolayı
                    oluşan kamu zararının telafi edilmesi, taban puanlar ile bursluluğu kaza-
                    nanların  açıklanması  talebiyle  yapılmış  olan  bir  başvuruda  Kurumumuz
                    tarafından yapılan inceleme neticesinde, öğretmen çocuklarına kontenjan
                    uygulamasının, korunmaya muhtaç çocuklar bakımından olduğu gibi sosyal       137
                    devlet ilkesi çerçevesinde makul ve kabul edilebilir bir gerekçeye dayandı-
                    rılamaması sebebiyle, öğretmen çocuğu olmayan ve korunmaya muhtaç ço-
                    cuk kapsamında da bulunmayan öğrenciler bakımından eğitimde fırsat ve
                    imkân eşitliğine aykırı bir durum teşkil ettiği, belli bir meslek grubuna ayrı-
                    calık tanınmasının kontenjan grubu dışında kalan çocukları ayrımcılık hissi
                    oluşturarak etkileyebileceği, öğrencilerin eşit şartlarda ve eşit ortamlarda
                    sınava girip başarı oranlarının hesaplanmasında dengesizlikler oluşturacağı,
                    sınavda çok daha düşük puan almış öğrencilerin öğretmen çocuğu olması
                    nedeniyle burs veya parasız yatılı okuma imkânlarına hak kazanırken, di-
                    ğer çocuk kontenjanında daha yüksek puan almış öğrencilerin söz konusu

                    8
                     2014/4634 şikâyet numaralı başvuru için verilen 02/04/2015 tarihli Tavsiye Kararı



                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143