Page 271 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 271

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   sağlayıcılarına yönelik gerekli idari yaptırımların uygulanması hususunda
                   makul sürede yeni bir işlem tesisi için tavsiyede bulunulmuştur.

                   Kararımız üzerine, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan gönderilen,
                   Daire Başkanı seviyesinde imzalanan cevabi yazıda, sadece Kurum bünye-
                   sinde görev yapan Telekomünikasyon İletişim Başkanlığının (TİB) yasal
                   mevzuatından alıntı yapılmış, söz konusu tavsiye kararında belirtilen öneri
                   ve eleştirilerin hiçbirisine atıf yapılmamış, ihlalin içeriği hakkında herhangi
                   bir değerlendirmede bulunulmamış ve tavsiye kararına uyma veya uymama
                   yönünde bir değerlendirmeye yer verilmemiştir.

                   Netice olarak adı geçen Kurum tarafından, ihlalin ortadan kaldırılması açı-
                   sından kendi yetki, görev ve sorumluluk alanına giren ve Tavsiye Kararında
                   tek tek kayıt altına alınan idari tedbirler hakkında, olumlu veya olumsuz
                   herhangi bir referansta bulunulmadığı gibi, konunun ciddiyet ve hassasiye-
                   tinden uzak bir şekilde ve konuya ilgisiz yaklaşıldığına işaret edecek surette
                   cevap verilmiştir.

                   Tavsiye kararımıza uyma noktasında olumlu bir örnek verecek olursak;
                   dikey  geçiş  sınavı  ile  Hacettepe  Üniversitesine  kaydolmasının  ardından
                   idarece yetim aylığının kesilmesi nedeniyle mağduriyetinin giderilmesi ta-
                   lebiyle Kurumumuza yapılan 2015/1065 şikâyet sayılı başvuru hakkında
                   yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; 5434 sayılı Kanunun 74 üncü
                   maddesi hükmünün yükseköğrenim yapan yetim erkek çocuklara 25 yaşına
                   kadar yetim aylığı bağlanmasının nedeninin, yasa koyucunun yükseköğre-
                   nim görmeyi teşvik etmek ve aldığı bu önlemle yükseköğrenim görmeyi
                   özendirmek olduğu açıkken, mevcut yükseköğrenim mevzuatı dikkate alın-
                   dığında şikâyetçinin “ikinci bir yükseköğrenim” yapmadığı, “bir üst düzeyde
                   öğrenim” yaptığı ve bu yükseköğrenimine de ilgili üniversitenin belirlediği
                   kurallar  çerçevesinde  devam  ettiği  anlaşıldığından;  dikey  geçiş  sınavı  ile
                   yükseköğrenimine devam eden yetim erkek çocuklarına aylık bağlanması
                   için idarenin aldığı Yönetim Kurulu kararı doğrultusunda, üçüncü sınıfa
                   gelme ya da doğrudan üçüncü sınıfa kaydolma şartını aramasının hukuka
                   ve hakkaniyete uygun olmadığı tespit edilmiştir.

                   Sonuç olarak, şikâyetçinin yetim aylığının kesilmesi işleminin idarece geri
       270         alınması,  SGK  Yönetim  Kurulunun  09/01/2014  tarihli  ve  2014/1  sayılı
                   kararıyla oluşturduğu uygulamaya son vererek şikâyetçiye makul bir süre
                   içinde yeniden yetim aylığı bağlanması için yeni bir işlem tesis edilmesi
                   hususlarında SGK Başkanlığı’na tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.




                   YILLIK RAPOR 2015
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276