Page 268 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 268

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    idareleri nezdinde gerekse STK’lara yönelik gerçekleştirilen etkin işbirliği
                    ve diyalog çalışmalarının olumlu sonuçlarının 2016 yılı oranlarına etkili
                    olacağı  değerlendirilmektedir.  Diğer  yandan  Kurumumuzca  inceleme  ve
                    araştırma aşamasında birçok başvuru tavsiye kararı gerektirmeden uzlaşma
                    yoluyla telefon, mail vb. iletişim araçlarıyla yetkililerle görüşülüp çözüme
                    kavuşturulmakta, bu çözüm üzerine de karar verilmeyip sorun giderilmekte
                    ve idarelerce önerilerimiz yerine getirilmektedir. Konuyla ilgili olarak göz
                    önünde bulundurulması gereken bir diğer husus ise tavsiye kararlarımıza
                    ilişkin idarelerce verilen cevabi yazılarda birçok idarenin verilen tavsiye ka-
                    rarlarımızı yerinde bulmasına ve tavsiye kararımıza uyma isteğine karşın
                    kanun değişikliği gerektirmesi nedeniyle kararlarımıza uyulamamaktadır.

                    Ombudsmanlık kurumlarının ilk faaliyete geçtikleri yıl başvuruların yüksek
                    düzeyde olması, sonraki yıl bu sayıda belirli bir oranda düşmenin yaşanması
                    sık karşılaşılan bir durum olup, Kurumun tanınırlığı, bilinirliği arttıkça baş-
                    vuru sayısında oransal bir artışın yaşanması beklenmektedir. Bu doğrultuda,
                    Kurumumuza yıllar itibarıyla yapılan şikâyet başvuru sayısı incelendiğinde;
                    2013 yılında 7638 adet, 2014 yılında 5639 adet ve 2015 yılında 6055 adet
                    şikâyet başvurusu yapıldığı görülmektedir. 2014 yılı başvuru sayısına oranla
                    2015 başvuru sayıları yaklaşık %8 lik bir artış gözlenmekte olup, bu duru-
                    mun gerçekleşmesinde Kurumumuzun işbirliği ve diyalog eksenli yaklaşımı
                    ile tüm paydaşları nezdinde farkındalığının artırılması hedefini koymasının
                    etkili olduğu öngörülmektedir.

                    Dünya  genelindeki  uygulamalara  paralel  olarak,  Kurumumuza  yapılan
                    başvuruların önemli bir oranının Tavsiye Kararı ile sonuçlanmadığı görül-
                    mektedir. Tavsiye ve kısmen tavsiye kararlarının oranı 2015 yılında sırasıyla
                    %0,95 (56 adet) ve % 0,44’dur (26 adet), ret kararlarının oranı ise %1.85’dir
                    (109 adet).

                    İdarelerin tavsiye kararlarımıza yaklaşımı açısından birkaç örnek vere-
                    cek olursak;

                    Kararlarımızda emsal yargı kararlarıyla istikrar kazanan ve içtihat hali-
                    ne gelen uygulamalara dikkat çekilmesine ve idarenin bu hususu gözete-
                    rek uygulamasını düzeltmesinin tavsiye edilmesine, böylelikle konunun
                    yargıya taşınması engellenmeye çalışılmasına karşın, bu husus göz ardı       267
                    edilebilmektedir.








                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273