Page 272 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 272

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    Bahse konu idare tavsiye kararımız doğrultusunda 03/09/2015 tarihli ve
                    2015/37 sayılı yeni bir Yönetim Kurulu kararı alındığını ve bu kararla şikâ-
                    yet konusu hakkında yeni bir uygulamaya gidildiğini, konuyla ilgili daha
                    önceki Yönetim Kurulu kararının iptal edildiğini ve şikâyetçinin talebininin
                    yerine getirildiğini belirtmiş olup, idarenin kararımız doğrultusunda inisi-
                    yatif alarak, uygulamayı düzeltmesi memnuniyetle karşılanmıştır.

                    Tavsiye kararımıza uyma noktasında bir diğer olumlu örnek ise,  fazla
                    ödenen avukatlık vekalet ücretinin istirdadına ilişkin işlemin iptali hak-
                    kında yapılan 2014/4316 şikâyet sayılı başvuruya ilişkindir.  Kurumumuz-
                    ca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda; şikâyet konusu uyuşmazlığın
                    çıkış noktasının, ilgili mevzuat hükümlerinin farklı yorumlanmasından ve
                    kamuda uygulamada birlik sağlanamamasından kaynaklandığı, şikâyetçi-
                    den istirdadı talep edilen tutarın şikâyetçinin hatasından, gerçek dışı beyanı
                    veya hilesinden kaynaklanmadığı gibi “açık hata” halinin de bulunmadığı
                    yönünde oluşan kanaat gereği ve şikâyetçiden istirdadı talep edilen vekâlet
                    ücretlerinin dava açma süresi içerisinde istenilmediği dosyasında mevcut
                    bilgi ve belgelerden tespit edildiğinden, idarece tesis edilen işlemin Da-
                    nıştay içtihatları da gözetildiğinde hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu
                    kanaati ve sonucuna varılmıştır.
                    Sonuç olarak, şikâyetçiye fazla ödendiği belirtilen vekâlet ücretlerinin, ya-
                    sal faizi ile istirdadı yönündeki idarenin işlemini geri alması ve tekrar geri
                    istenemeyeceği yönünde makul sürede işlem tesis etmesi için Kıyı Em-
                    niyet  Genel  Müdürlüğüne  ve  Ulaştırma,  Denizcilik  ve  Haberleşme  Ba-
                    kanlığına tavsiyede bulunulmuştur. İdare tarafından“Yönetim Kurulu’nun
                    26/05/2015 tarihli ve 2015-11/5 sayılı toplantısında alınan 2015-88 numa-
                    ralı karar ile Kurumumuzun tavsiye kararına uyulmasına karar verildiği” ve
                    gerekli işlemlerin tesis edildiği tarafımıza ve şikâyetçiye bildirilmiştir. İda-
                    renin şikâyetçinin dava açmasına gerek kalmaksızın kararı uygulama yoluna
                    gitmesi ve ödemeyi yapması son derece olumlu karşılanmıştır.
                    Ülkemizde  ombudsmanlık  kurumunun  dünyadaki,  özellikle  Avrupa’da-
                    ki  uygulamalara  nazaran  çok  daha  geç  kurulmasından  ve  yerleşik  kamu
                    kültürünün bir anda değişmesinin zorluğundan kaynaklanan dezavantajlı
                    durum, Meclisimizin ve idarelerin değerli katkılarıyla giderilmeye çalışıl-
                                                                                                 271
                    makta ve bu noktada ilgili kurumların desteğine daha fazla ihtiyaç duyul-
                    maktadır. Aynı zamanda Meclisimizin yanımızda yer almasının bu sorunun
                    çözümüne büyük ölçüde katkıda bulunulacağı düşünülmekte olup, özelikle





                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277