Page 272 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 272
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bahse konu idare tavsiye kararımız doğrultusunda 03/09/2015 tarihli ve
2015/37 sayılı yeni bir Yönetim Kurulu kararı alındığını ve bu kararla şikâ-
yet konusu hakkında yeni bir uygulamaya gidildiğini, konuyla ilgili daha
önceki Yönetim Kurulu kararının iptal edildiğini ve şikâyetçinin talebininin
yerine getirildiğini belirtmiş olup, idarenin kararımız doğrultusunda inisi-
yatif alarak, uygulamayı düzeltmesi memnuniyetle karşılanmıştır.
Tavsiye kararımıza uyma noktasında bir diğer olumlu örnek ise, fazla
ödenen avukatlık vekalet ücretinin istirdadına ilişkin işlemin iptali hak-
kında yapılan 2014/4316 şikâyet sayılı başvuruya ilişkindir. Kurumumuz-
ca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda; şikâyet konusu uyuşmazlığın
çıkış noktasının, ilgili mevzuat hükümlerinin farklı yorumlanmasından ve
kamuda uygulamada birlik sağlanamamasından kaynaklandığı, şikâyetçi-
den istirdadı talep edilen tutarın şikâyetçinin hatasından, gerçek dışı beyanı
veya hilesinden kaynaklanmadığı gibi “açık hata” halinin de bulunmadığı
yönünde oluşan kanaat gereği ve şikâyetçiden istirdadı talep edilen vekâlet
ücretlerinin dava açma süresi içerisinde istenilmediği dosyasında mevcut
bilgi ve belgelerden tespit edildiğinden, idarece tesis edilen işlemin Da-
nıştay içtihatları da gözetildiğinde hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu
kanaati ve sonucuna varılmıştır.
Sonuç olarak, şikâyetçiye fazla ödendiği belirtilen vekâlet ücretlerinin, ya-
sal faizi ile istirdadı yönündeki idarenin işlemini geri alması ve tekrar geri
istenemeyeceği yönünde makul sürede işlem tesis etmesi için Kıyı Em-
niyet Genel Müdürlüğüne ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Ba-
kanlığına tavsiyede bulunulmuştur. İdare tarafından“Yönetim Kurulu’nun
26/05/2015 tarihli ve 2015-11/5 sayılı toplantısında alınan 2015-88 numa-
ralı karar ile Kurumumuzun tavsiye kararına uyulmasına karar verildiği” ve
gerekli işlemlerin tesis edildiği tarafımıza ve şikâyetçiye bildirilmiştir. İda-
renin şikâyetçinin dava açmasına gerek kalmaksızın kararı uygulama yoluna
gitmesi ve ödemeyi yapması son derece olumlu karşılanmıştır.
Ülkemizde ombudsmanlık kurumunun dünyadaki, özellikle Avrupa’da-
ki uygulamalara nazaran çok daha geç kurulmasından ve yerleşik kamu
kültürünün bir anda değişmesinin zorluğundan kaynaklanan dezavantajlı
durum, Meclisimizin ve idarelerin değerli katkılarıyla giderilmeye çalışıl-
271
makta ve bu noktada ilgili kurumların desteğine daha fazla ihtiyaç duyul-
maktadır. Aynı zamanda Meclisimizin yanımızda yer almasının bu sorunun
çözümüne büyük ölçüde katkıda bulunulacağı düşünülmekte olup, özelikle
YILLIK RAPOR 2015