Page 281 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 281

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   yapıldığından, çalışanlar arasında gezici hizmet bedeli, ücret vb. mali öde-
                   melerde çeşitli farklılıklar olması nedeniyle ücret adaletsizliği oluştuğunu
                   ve çalışma barışının bozulduğunu, hekim değişikliğinin göç vb. durumlara
                   mahsus bir istisna olması gerektiğini belirterek, bölge nüfusunun aile he-
                   kimleri arasında hakkaniyete uygun, eşit, adil ve dengeli şekilde dağıtılma-
                   sını sağlayacak düzenlemelerin yapılmasını Kurumumuzdan talep etmiştir.

                   Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda;
                   Bireye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri ile birinci basamak tanı ve teda-
                   vi hizmetlerinin bireylerin kendi seçeceği, kolayca erişebileceği, herhangi
                   bir engelle karşılaşmaksızın danışabileceği, başvurabileceği doktorlar/aile
                   hekimleri tarafından yürütülmesi anlamına gelen “Aile Hekimliği Uygu-
                   laması”nın temelinde kişilere hekim seçme hakkının tanınmasının yattığı,
                   Şikâyetçinin, vatandaşların ikametlerine en yakın aile hekiminden ihtiyaç
                   duyduğu sağlık hizmetini alması ve hekim değişikliğinin göç vb. zorunlu
                   durumlara mahsus bir istisna olması yönündeki taleplerinin 1990’lı yıllar-
                   dan itibaren ülkemizin sağlık alanında gerçekleştirmeye çalıştığı sağlıkta
                   reform ve dönüşüm politikalarına aykırılık teşkil ettiği ve en temel hasta
                   hakkı olan “hekim seçme hakkı”nın ihlali anlamına geleceği,

                   Halk Sağlığı Müdürlüğünün gezici ve yerinde sağlık hizmetine ilişkin tüm
                   kapsama alma, kapsamdan çıkarma ve hekim değişikliği işlemlerinde tak-
                   dir yetkisini haiz olduğu, mevzuatla gezici sağlık hizmeti verilen yerlerde
                   oturan kişilerin gezici sağlık hizmeti almak üzere başka bir aile hekimine
                   kayıt olamayacakları, ancak başka bir aile hekimine kayıt olmak isterlerse
                   kayıt oldukları aile hekiminin aile sağlığı biriminden hizmet alacakları dü-
                   zenlendiğinden hekimlere verilen gezici sağlık nüfusunun nispeten sabit
                   bir nüfus olduğu,
                   Şikâyetçi ile aynı aile sağlığı merkezinde görev yapan diğer aile hekimle-
                   rinin mart ayı maaşa esas nüfus verileri incelendiğinde şikâyetçiden önce
                   göreve başlayan ..’nın 1616, …’nın 1116, şikâyetçi ile aynı tarihte göreve
                   başlayan …’nın 1095 ve şikâyetçiden sonra göreve başlayan …’nın 329 ge-
                   zici hizmet nüfusu olduğu ve bu nüfus karşılığında hekimlere 185 ile 990
                   TL arasında değişen ödemede bulunulduğu gözetildiğinde, gezici hizmet
                   nüfusu dağılımının hekimler arasında yeniden gözden geçirilmesinin hu-
                   kuka ve hakkaniyete uygun olacağı tespitleri yapılarak;



       280


                   YILLIK RAPOR 2015
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286