Page 149 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 149

açısından önemli bir birim, Anadolu Üniversitesi. 1 milyon 110 bin aktif öğrencisi, 3
            milyon da toplamda pasif öğrencisi olan bir kurumuz; öğrencilerimizle iletişim ama-
            cıyla bir mesaj attığımız zaman 3 milyon kişiye gidip geri dönüşüm alıyoruz. Dünyanın
            da 19 ülkesinde hemen hemen bağlantı ve kampüslerimiz var, böylesine iletişim ağı
            geniş bir kurumumuz.
               Şimdi, ben burada neden bunu söyledim? Tabii, işin teknik boyutu benim haddim
            değil, işin ilmî ve akademik boyutu da benim haddim değil fakat maliye kökenli bi-
            risi olarak ve şu anda da rektör idareci olarak uygulamada şöyle bir tespitim oldu ve
            bunda da netice aldık. O da şu: Şimdi, biliyorsunuz, devletlerin finansmanı vergilerle
            sağlanıyor, vergileri verenler de bu insanlar, toplum, bize bu şikâyetlerden bahsedilen-
            ler. Şimdi, insanlar vergiler verdiklerinde beytülmala giren bu parayı siyasetçiler bizim
            gibi işçilere ödüyorlar. Rektör olarak ben milletin bir işçisiyim, milletin vergisinden
            maaşımı alıyorum. Kimisi balıkçı, kimisi şirket sahibi, kimisi restoran sahibi, kimisi
            zengin, kimisi fakir ama herkes bir vergi veriyor ve ben de idare olarak bu insanların
            vergileriyle bir görev üstleniyorum. Şimdi, burada sorun önce idarenin kim olduğunu
            bilmesi lazım. Yani biz kimiz, neden bu sorunlar meydana geliyor? Yani: Biz idare ola-
            rak kimiz yani, bir memur kimdir? Memur, beytülmaldan para alan, hazineden para
            alan, bu milletin vergileriyle ay sonunda maaşını alan, ay başında maaşını alan işçidir,
            memurdur, çalışandır.

                Şimdi, burada Başkanım, bizim bir önerimiz olacak: Önce idareye kim olduğunu
            bir hatırlatmamız gerekiyor. Biz kimiz, kimleriz? Çalışanlarız. Ama milletin işlerini yap-
            makla mükellef çalışanlarız. Neden insanlar idareyle sorun yaşıyorlar, yani neden bu
            sorunu topluma yansıtıyoruz? Ombudsmanlığın bize bir faydası oldu kurum olarak:
            Ben mesela ombudsmanlığın bütün kararlarını inceleterek gelecek sorun olması muh-
            temel hususlara önce bir set çekiyorum. Ombudsmanlığın fikirlerini, her ay kararlarını
            incelettiriyorum; şu ana kadar da 16 tane davasını geri çektirdim üniversitemizde top-
            lumla idare arasında sorun olarak görülen. Gerek sulh edin hatta gerekse insanlara
            bir öğlen yemeği yedirelim gönüllerini alalım ve sorunlarını karşılıklı çözelim. Çünkü
            bu toplumun vergisi alarak çalışıyoruz yani sorun üretmek için çalışmıyoruz, bizim bir
            kere önce idari olarak kim olduğumuzu ve haddimizi bilmemiz gerek -dediğim gibi,
            akademik  olarak  haddim  değil  fakat  idari  olarak-  ben  bunu  söyleme  yetkinliğinde
            bulunan bir makamdayım. Bir kere idareye kim olduğunu bir hatırlatmamız gerekiyor.
            İdare bu milletin işçisidir, milletin parasıyla çalışan devletin adamlarıyız biz. Bir ada-
            ma sorun çıkarıp sonra bu sorunu çözmesi için iki de bir oraya buraya gönderiyorsa
            idare, burada demek ki bizim de kendimizi bir “check” etmemiz lazım, bir kontrol-
            den, gözden geçirmemiz lazım. Bir memur “Bugün git, yarın gel.” diyorsa o memurun




                                                                   14 ŞUB A T 2019  147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154