Page 159 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 159
olan insan haklarının bir alt kategori olarak kullanılması başvuruların anlaşılmasını
güçleştirecek niteliktedir. Kuruma yapılan başvuruların çoğunluğu belli bir insan hak-
kına karşılık gelir. Diğer yandan, hem başvurucunun niteliklerine göre, hem de ilgili
hakka/konuya göre sınıflandırmanın aynı listede yapılması hatalı sonuçlara yol açabi-
lecektir. Engelli hakları kategorisi bulunmasına karşılık örneğin bir engellinin eğitim
hakkı ya da engelli bir kamu görevlisinin atanmasına ilişkin bir işlemle ilgili başvu-
runun hangi kapsamda değerlendirileceğini anlamak güçtür. Zaten benzer konularda
farklı denetçilerin isminin bulunabilmesi işbölümü konusunda da farklı uygulamalar
bulunduğunu gösterir niteliktedir.
Faaliyet raporlarındaki istatistiklerden hangi konularda hangi oranda tavsiye ka-
rarı verildiği, hangi konularda daha fazla gönderme kararı verildiği, hangi konularda
idarelerin uyma oranının arttığı veya azaldığı gibi bilgilere erişmek de mümkün de-
ğildir. Oysa, bu tür bilgiler Kurumun strateji ve hedeflerini belirlemesi adına önemli
bilgilerdir.
2016-2017-2018 Yılları Şikâyetlerin Konulara Göre Dağılımı
Şikâyet Konusu veya Alanı 2016 Yılı 2017 Yılı 2018
Kamu personel rejimi 1759 4803 4705
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 669 4480 2079
1953
Çalışma ve sosyal güvenlik 556 4319
1126
Adalet, milli savunma ve güvenlik 338 1202
368
Mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 927 1122
Ekonomi, maliye ve vergi 326 708 587
Orman, su, çevre ve şehircilik 120 568 427
Ulaştırma, basın ve iletişim 107 457 301
İnsan hakları 303 352 331
Mülkiyet hakkı 155 341 364
Sağlık 110 283 313
Çocuk Hakları 137 245 786
Enerji, sanayi, gümrük ve ticaret 111 222 274
Diğer 217 133 117
14 ŞUB A T 2019 157