Page 157 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 157

karşısında bu sayıların da dikkatle izlenmesi gerekir. Örneğin ÖSYM sınavlarına ilişkin
            bir sorun Kuruma aynı konuda binlerce başvuru yapılması sonucunu doğurabilecektir
            ve bu artış Kurumun gelişimi açısından önemli bir gösterge olarak kabul edilemeye-
            cektir. Yine sayılar değerlendirilirken toplam sayının yanı sıra önemli olan bir gösterge
            başvuruların hangi konularda veya kimler tarafından yapıldığıdır. Aşağıdaki grafikte
            ve tabloda da görüldüğü üzere, Kuruma yapılan başvuruların “Kamu personel rejimi”,
            “Eğitim-öğretim, gençlik ve spor” ve “çalışma ve sosyal güvenlik” başlıkları altında
            fazlasıyla yoğunlaştığı görülür. Grafikte dikkat çeken şeylerden bir diğeri, çok sayıda
            hak ihlali olduğu bilinen bazı konularda başvuru sayısının azlığıdır. Türkiye’nin dün-
            yada en çok sığınmacı bulunan ülkelerden biri olmasına karşılık sığınmacı ve mülteci
            başvuru sayısının azlığı ya da ayrımcılığa en çok maruz kalan gruplardan olan kadın ve
            engelli hakları alanındaki başvuru sayısının azlığı dikkat çekicidir. Bu sayıların azlığı,
            bu konulardaki potansiyel başvurucuların Kurumu tanımaması ya da Kurumu kendi-
            leriyle ilgili hak ihlallerinde yeterince etkili görmemesi veya Kuruma ilişkin izlenim-
            lerinin göstergesi olabilecektir. Başvuru sayılarının analizinde bu tür grupların baş-
            vurusunun azlığının nedenleri değerlendirilmelidir; nedenlerin tespitine bağlı olarak
            bu konularda özel raporlar ya da ilgili sivil toplum örgütleri ile çalıştaylar, toplantılar
            düzenlenerek Kuruma bu konularda daha etkili başvurular gelmesi sağlanabilecektir.
            Yine bu konularda Kurumla ilgili haber yapılması, örnek kararların kamuoyuna yansı-
            ması gibi etkenler de Kuruma daha aktif başvurular gelmesini sağlayabilecektir.


































                                                                   14 ŞUB A T 2019  155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162