Page 37 - kdk-sempozyum-1
P. 37

Ombudsman, kamu kurumlarının kuralsız işlemlerine dair kanıt içeren her türlü
          şikâyeti kabul etmektedir. Başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz ve avukata
          gerek yoktur. Ombudsman kimliği belirsiz kişilerce yapılan başvuruları ve ayrıca
          herhangi bir idareyle ilişkili olmayan şikâyet başvurularını reddetmektedir.

          9. Faaliyet, Karar ve Raporların Sonuçları

          İspanya Ombudsmanı vatandaşların karşılaştığı sorunlara dair tavsiyeler yoluyla
          çözüm önerileri sunmaktadır. Genel olarak değerlendirildiğinde idareler Om-
          budsmanın  önerilerine  olumlu  yanıt  vermektedirler.  Bunun  ötesinde  gereken
          hallerde, mesela yasal yükümlülüklerine uymadıkları zaman, Ombudsman kamu
          idarelerine hukuki görevlerini hatırlatabilmektedir.


          Ombudsmanlık  Kurumu  İspanya  Meclisi’ne  yıllık  rapor  sunmaktadır.  Bu  rapor
          tartışılmak  üzere  Ombudsmanla  İlişkiler  Komitesine  sunulmakta  ve  ardından
          Kongre ve Senato oturumlarında görüşülmektedir. Yıllık rapor haricinde önemli
          konularda özel raporlar da yayımlanabilmektedir. Bu yıl üç tane özel rapor hazır-
          lanmıştır. Bunlardan bir tanesi, bankalar ve tasarruf mevduat bankaları tarafından
          satılan riskli bir finansal ürün olan “tercihli hisselerle” ilgili, diğer bir tanesi “boş
          kamu binalarıyla” ilgili ve bir diğeri de “ipotek borçluları” ile ilgili hazırlanmıştır.

          2012 yılı boyunca Ombudsman Kurumu 33, 478 şikâyet almış, 371 re’sen inceleme
          yapmış ve 246,743 tane Anayasaya aykırılıkla ilgili başvuru almıştır. Kurum 193
          tavsiye, 200 öneri, 141 hukuki yükümlülükleri hatırlatma ve 14 uyarı kararları almış
          ve bunların % 70’ini idareler kabul ederek gereğini yerine getirmiştir.

          10. Yargı ile İlişkiler

          Ombudsmanlık Kurumunun yargı davalarına ilişkin yetkisi yoktur, ancak yargıla-
          malardaki gecikmelere ilişkin bir yetkisi vardır. Bir anlamda Ombudsman adalet
          mekanizmasının işleyişi ile ilgili şikâyetleri inceleyebilmektedir. Ayrıca reşit ol- I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
          mayanlar hakkındaki sorunlara ilişkin veriler savcılığa bildirilmektedir. 2012 yılı
          boyunca adalet mekanizmasının işleyişine dair 2,558 şikâyet başvurusu incelen-
          miştir ve 105 tane de yargılamanın gecikmesi ile ilgili şikâyet araştırılmıştır.








          KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                   37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42