Page 41 - kdk-sempozyum-1
P. 41

Şikâyetlerin  Ombudsmanlık  Stan-
          dartları  Temelinde  Değerlendiril-
          mesi

          1. Değerlendirme

          1.1.  İdari  makamlarının  eylemleri-
          nin değerlendirilmesi

          2007  yılına  kadar,  Federal  Ombudsman-
          lığın  değerlendirme  sistemi,  başlıca  idari
          makamların  eylemlerini  değerlendirmeye
          yönelikti. Bu çalışma yönteminin iki büyük
          dezavantajı vardı.

          İlk olarak, dilekçe sahibine şikâyetinin haklı
          olup  olmadığı  açıkça  söylenmemekteydi;   BELÇİKA FEDERAL OMBUDSMANI
          bunun sonucunda, kişi idari makamın eyle-     GUIDO SCHUERMANS
          minin  değerlendirilmesini  belirsiz  veya  en
          azından yeterince açık olmadığı algısına sahip oluyordu.

          İkinci olarak, bireysel bir şikâyetin analizi sonucunda bir idari makamın eyleminin
          değerlendirilmesi, idari makam veya görevlilerinin işleme şekline ilişkin genel
          değer kararı olarak algılanabiliyordu.

          Ayrıca, Federal Ombudsmanlığın müdahalesi, idari makamın eyleminin değerlen-
          dirilmesine katılıyordu ki böylece sistem daha fazla karışıklığa neden oluyordu.

          1.2. Şikâyetlerin değerlendirilmesi

          2007 yılı itibariyle – bir deneme süresi ve bazı müteakip uyarlamalardan sonra –  I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
          yeni değerlendirme usulü, şikâyetin kendisini vurgular ve aynı zamanda etkin ve
          pratik bir analiz aracı olmayı hedefler.
          Vurguyu  şikâyetin  değerlendirilmesi  üzerine  koyarak,  Federal  Ombudsmanlık
          pek çok diğer Belçika kurumsal Ombudsmanların uygulamalarıyla aynı doğrul-
          tuda olur, böylece vatandaşlara daha iyi kurumsal Ombudsmanlık müdahalesi
          resmi çizer.



          KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                   41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46