Page 41 - kdk-sempozyum-1
P. 41
Şikâyetlerin Ombudsmanlık Stan-
dartları Temelinde Değerlendiril-
mesi
1. Değerlendirme
1.1. İdari makamlarının eylemleri-
nin değerlendirilmesi
2007 yılına kadar, Federal Ombudsman-
lığın değerlendirme sistemi, başlıca idari
makamların eylemlerini değerlendirmeye
yönelikti. Bu çalışma yönteminin iki büyük
dezavantajı vardı.
İlk olarak, dilekçe sahibine şikâyetinin haklı
olup olmadığı açıkça söylenmemekteydi; BELÇİKA FEDERAL OMBUDSMANI
bunun sonucunda, kişi idari makamın eyle- GUIDO SCHUERMANS
minin değerlendirilmesini belirsiz veya en
azından yeterince açık olmadığı algısına sahip oluyordu.
İkinci olarak, bireysel bir şikâyetin analizi sonucunda bir idari makamın eyleminin
değerlendirilmesi, idari makam veya görevlilerinin işleme şekline ilişkin genel
değer kararı olarak algılanabiliyordu.
Ayrıca, Federal Ombudsmanlığın müdahalesi, idari makamın eyleminin değerlen-
dirilmesine katılıyordu ki böylece sistem daha fazla karışıklığa neden oluyordu.
1.2. Şikâyetlerin değerlendirilmesi
2007 yılı itibariyle – bir deneme süresi ve bazı müteakip uyarlamalardan sonra – I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
yeni değerlendirme usulü, şikâyetin kendisini vurgular ve aynı zamanda etkin ve
pratik bir analiz aracı olmayı hedefler.
Vurguyu şikâyetin değerlendirilmesi üzerine koyarak, Federal Ombudsmanlık
pek çok diğer Belçika kurumsal Ombudsmanların uygulamalarıyla aynı doğrul-
tuda olur, böylece vatandaşlara daha iyi kurumsal Ombudsmanlık müdahalesi
resmi çizer.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU 41