Page 42 - kdk-sempozyum-1
P. 42
Bundan sonra, bir dizi Ombudsman standardı temelinde, Federal Ombudsman-
lığa yapılan şikâyetin haklı mı yoksa haksız mı olduğunu soruştururuz. Ombuds-
man standartları, eski iyi yönetim ilkelerinin halefidir ve bu ilkelerin Belçika’daki
en üst idari mahkeme olan Danıştay tarafından yorumlanmasından daha geniş
bir kapsama sahiptir.
1.3. Değerlendirme sonuçları
Bir şikâyetin soruşturulması, aşağıdaki dört değerlendirmeden birine götürür:
- şikâyet haklı bulunur;
- şikâyet haksız bulunur;
- şikâyet kısmen haklı bulunur;
- Ombudsman kararsızlık açıklar.
“kararsızlık” değerlendirmesi de dört olasılıktan oluşur:
- Ombudsmanlık arabuluculuk teşebbüsünde bulunur;
- bir açıklama yapmak mümkün değildir (ör., ortak sorumluluk);
- müşteki, Ombudsmanlığın bilgi talebine cevap vermemiştir;
I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
- şikâyet geçersiz hale gelmiştir.
1.4. Değerlendirme kriteri
Şikâyetin değerlendirmesinde kriter olarak on beş Ombudsman standardı kulla-
nılmaktadır:
• hukukun üstünlüğünün doğru uygulanması
• eşitlik veya eşit muamele
• tarafsızlık
• makul olma ve orantılılık
• yasal kesinlik
42 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU