Page 42 - kdk-sempozyum-1
P. 42

Bundan sonra, bir dizi Ombudsman standardı temelinde, Federal Ombudsman-
                lığa yapılan şikâyetin haklı mı yoksa haksız mı olduğunu soruştururuz. Ombuds-
                man standartları, eski iyi yönetim ilkelerinin halefidir ve bu ilkelerin Belçika’daki
                en üst idari mahkeme olan Danıştay tarafından yorumlanmasından daha geniş
                bir kapsama sahiptir.

                1.3. Değerlendirme sonuçları

                Bir şikâyetin soruşturulması, aşağıdaki dört değerlendirmeden birine götürür:

                - şikâyet haklı bulunur;

                - şikâyet haksız bulunur;

                - şikâyet kısmen haklı bulunur;

                - Ombudsman kararsızlık açıklar.

                “kararsızlık” değerlendirmesi de dört olasılıktan oluşur:
                - Ombudsmanlık arabuluculuk teşebbüsünde bulunur;


                - bir açıklama yapmak mümkün değildir (ör., ortak sorumluluk);
                - müşteki, Ombudsmanlığın bilgi talebine cevap vermemiştir;

          I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
                - şikâyet geçersiz hale gelmiştir.
                1.4. Değerlendirme kriteri

                Şikâyetin değerlendirmesinde kriter olarak on beş Ombudsman standardı kulla-
                nılmaktadır:

                • hukukun üstünlüğünün doğru uygulanması

                • eşitlik veya eşit muamele

                • tarafsızlık

                • makul olma ve orantılılık

                • yasal kesinlik



        42                                                        KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47