Page 328 - mahalli-iradeler
P. 328
getirildiğinde ruhsata bağlanma imkânına kavuşacak ve böylelikle ya-
pılacak tadilatlar için ruhsata gerek olup olmadığı İmar Kanununun
21 inci maddesi çerçevesinde idarece değerlendirilebilecektir. (Bknz:
10.2. Prgrf)
22) İmar Kanununun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, çatı
onarımı ve kiremit aktarılmasının ruhsata tabi olmadığı düzenlemesi-
ne yer verilmiş ise de (Bknz: 10.2. Prgrf) söz konusu yapının ruhsatsız
olması sebebiyle çatı yapım işine Suluova Belediye Başkanlığınca izin
verilmemesi işleminde hukuka aykırılık tespit edilememiştir. Ayrıca;
yapının ruhsatlandırılmasına ilişkin yasal işlemler şikâyetçi tarafın-
dan yerine getirilmemiş olduğundan, kaçak olarak inşa edilmiş olan
yapının yıkımına İdarece karar verilebilecektir. (Bknz: 10.3. Prgrf)
23) Revizyon imar planı sonrası, anılan ruhsatsız yapının büyük
bölümünün yola denk gelmesi sebebiyle umumi hizmete ayrılan yerler
kapsamında kaldığı ve dolayısıyla yapının bu haliyle ruhsata bağlanma
imkânı bulunmadığı görülmüştür. (Bknz: 5.3. Prgrf) İlgili mevzuat
hükümleri ile mahkeme kararları uyarınca; ruhsata bağlanma-
sı mümkün olmayan yapılara ilişkin olarak, İmar Kanunun 32
nci maddesine göre yıkım işlemlerinin gerçekleştirilebileceği
ve hatta idarenin, yapı sahibine süre vermeksizin yıkım işlem-
lerine başlayabileceği açıktır. (Bknz: 10.3, 13-15. Prgrf)
24) Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, mevzuat, yargı ka-
rarları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; şi-
kayete konu deponun revizyon imar planından önce de ruhsatsız (ka-
çak) yapı olduğu, revizyon imar planından sonra tamamına yakınının
yola tecavüzlü olduğu ve bu
haliyle ruhsata bağlanma imkanı bulunmadığı anlaşıldığından, Be-
lediyenin mevzuatla kendisine verilmiş yetki çerçevesinde işlem tesis
ederek söz konusu çöken çatının yeniden yapılmasına izin vermemesi
işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı kanaat ve sonucuna varılmış-
tır.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
25) T.C. Anayasasının “Kanun önünde eşitlik” başlıklı 10 uncu
maddesindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin
13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17 nci maddesindeki
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 323