Page 328 - mahalli-iradeler
P. 328

getirildiğinde ruhsata bağlanma imkânına kavuşacak ve böylelikle ya-
            pılacak tadilatlar için ruhsata gerek olup olmadığı İmar Kanununun
            21 inci maddesi çerçevesinde idarece değerlendirilebilecektir. (Bknz:
            10.2. Prgrf)

               22) İmar Kanununun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, çatı
            onarımı ve kiremit aktarılmasının ruhsata tabi olmadığı düzenlemesi-
            ne yer verilmiş ise de (Bknz: 10.2. Prgrf) söz konusu yapının ruhsatsız
            olması sebebiyle çatı yapım işine Suluova Belediye Başkanlığınca izin
            verilmemesi işleminde hukuka aykırılık tespit edilememiştir. Ayrıca;
            yapının ruhsatlandırılmasına ilişkin yasal işlemler şikâyetçi tarafın-
            dan yerine getirilmemiş olduğundan, kaçak olarak inşa edilmiş olan
            yapının yıkımına İdarece karar verilebilecektir. (Bknz: 10.3. Prgrf)
               23) Revizyon imar planı sonrası, anılan ruhsatsız yapının büyük
            bölümünün yola denk gelmesi sebebiyle umumi hizmete ayrılan yerler
            kapsamında kaldığı ve dolayısıyla yapının bu haliyle ruhsata bağlanma
            imkânı bulunmadığı görülmüştür. (Bknz: 5.3. Prgrf) İlgili mevzuat
            hükümleri ile mahkeme kararları uyarınca; ruhsata bağlanma-
            sı mümkün olmayan yapılara ilişkin olarak, İmar Kanunun 32
            nci maddesine göre yıkım işlemlerinin gerçekleştirilebileceği
            ve hatta idarenin, yapı sahibine süre vermeksizin yıkım işlem-
            lerine başlayabileceği açıktır. (Bknz: 10.3, 13-15. Prgrf)

               24) Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, mevzuat, yargı ka-
            rarları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; şi-
            kayete konu deponun revizyon imar planından önce de ruhsatsız (ka-
            çak) yapı olduğu, revizyon imar planından sonra tamamına yakınının
            yola tecavüzlü olduğu ve bu

               haliyle ruhsata bağlanma imkanı bulunmadığı anlaşıldığından, Be-
            lediyenin mevzuatla kendisine verilmiş yetki çerçevesinde işlem tesis
            ederek söz konusu çöken çatının yeniden yapılmasına izin vermemesi
            işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı kanaat ve sonucuna varılmış-
            tır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               25)  T.C. Anayasasının “Kanun önünde eşitlik” başlıklı 10 uncu
            maddesindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin
            13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17 nci maddesindeki




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  323
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333