Page 104 - KDK
P. 104

102        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME







                 3.  Herhangi bir kamu üyesinin hak veya menfaatlerini olumsuz şekilde etkileyen
                 bir hata meydana geldiği takdirde, yetkili özür dileyecek ve hatasından kaynaklanan
                 olumsuz etkileri en hızlı şekilde düzeltmeye çaba gösterecek ve Yasa’nın 19. Mad-
                 desi hükümleri uyarınca ilgili kişiyi başvuru hakları konusunda bilgilendirecektir.

                 Madde 13 - Mektupların vatandaşın ana dilinde yanıtlanması

                 Yetkili, her bir Birlik vatandaşı ya da herhangi bir kamu üyesinin Antlaşma dillerin-
                 den birinde kuruma yazdığı mektuba aynı dilde cevap almasını sağlayacaktır. Bu
                 kural, mümkün olduğu ölçüde, dernekler (Sivil Toplum Kuruluşları) ve şirketler gibi
                 tüzel kişiler için de geçerlidir.

                 Madde 14 - Alındı bilgisinin iletilmesi ve ilgili yetkilinin bildirilmesi

                 1.  İki haftalık süre içerisinde esasa ilişkin bir cevap verilebilecek olanlar dışında,
                 Kuruma yazılan her bir mektup ya da yapılan şikâyet için iki haftalık süre içerisinde
                 alındıklarına dair bilgi verilecektir.
                 2.  Kurumun cevabi yazısında ya da alındı bilgisinde, konu ile ilgilenen yetkilinin
                 adı, telefon numarası ve görevli olduğu bölüm de belirtilecektir.
                 3.  Aynı konu ile ilgili olarak çok sayıda gönderilmesinden dolayı suiistimal niteliği
                 taşıyan ya da anlamsız mektup ya da şikâyetlere alındı bilgisi iletilmesine ya da
                 cevap yazılmasına gerek yoktur.

                 Madde 15 - Kurumun ilgili servisine iletme yükümlülüğü

                 1.  Kuruma gönderilen bir mektup ya da şikâyetin, konu ile ilgilenme yetkisi olma-
                 yan bir Genel Müdürlüğe, Müdürlüğe ya da Birime hitaben yazılmış ya da iletilmiş
                 olması durumunda söz konusu Genel Müdürlük, Müdürlük ya da Birim, dosyanın
                 vakit kaybetmeden kurumun ilgili servisine iletilmesini sağlayacaktır.
                 2.  Mektubu ya da şikâyeti ilk olarak alan servis, durumu mektubun ya da şikâyetin
                 sahibine bildirecek ve dosyanın iletildiği yetkilinin adını ve telefon numarasını da
                 belirtecektir.
                 3.  Yetkili, belgelerdeki eksiklik ve hataları kamu üyesine ya da kuruluşa bildirerek
                 düzeltmeleri için bir fırsat verecektir.


                 Madde 16 - Dinlenme ve fikir beyan etme hakkı
                 1.  Bireylerin hak ve menfaatlerini ilgilendiren konularda, yetkili kişi karar verme
                 sürecinin tüm aşamalarında karşı tarafın savunma hakkına saygı gösterilmesini sağ-
                 layacaktır.
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109