Page 109 - KDK
P. 109

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              107








                  Kursun Genel Hatları          Yerel Yönetim ve
                  Şikâyetin Etkili Şekilde Ele Alınması   Sosyal Bakım
                  Çevrim İçi Atölye Çalışması   Ombudsmanlığı












                  Deneyimli Ombudsmanlık personeli tarafından canlı olarak sunulan, şikâyetlerin
                  araştırılmasına yönelik çevrim içi bir beceri kursu. Katılımcılar, 40 yılı aşkın şikâyet
                  soruşturması, karar verme ve çözüm önerileri konusunda elde ettiğimiz deneyim-
                  lerden edindikleri bilgilerden yararlanabilirler.

                  Kursun amacı, katılımcıların aşağıdaki konu-  Kurs, aşağıdakiler de dâhil olmak üzere
                  larda becerilerini geliştirmelerine yardımcı   çeşitli aktiviteleri kullanmaktadır:
                  olmaktır:                     •  Katılımcıların şikâyette bulunma deneyim-
                  •  Şikâyetleri tanımlama ve analiz etme  leri ve neyin yanlış gidebileceğine dair
                  •  Planlama araştırmaları       bizim deneyimlerimiz
                  •  Bilgi kaynaklarından en iyi şekilde yarar-  •  Ombudsmanlığın bir soruşturmaya genel
                    lanma                         bakışı ve şikâyetlerin çözülmesine ilişkin
                  •  Bilgileri değerlendirme ve sağlıklı kararlar   ilkeleri
                    verme                       •  Şikâyetleri araştırmak için pratik stratejiler
                  •  Kararları etkili bir şekilde iletme  •  Şikâyetler aracılığıyla kuruluşu anlama
                  •  Şikâyetleri çözme ve bunlardan öğrenme
                                                Kursun sonunda katılımcılar şunları yapa-
                                                bilecekler:
                                                •  Şikâyet ettiklerinde insanlar için önemli
                                                  olan beş şeyi listelemek
                                                •  Şikâyet ele alma sürecinin aşamalarını
                                                  tanımlamak
                                                •  Şikâyetleri doğru bir şekilde belirlemek,
                                                  tanımlamak ve özetlemek
                  Eğitim şunları hedeflemektedir:  •  Soruşturmalar için beş yararlı kanıt kayna-
                  •  Yöneticiler ve kurumsal şikâyet yetkilileri   ğını listelemek
                    gibi sürecin üst aşamalarında şikâyetlerle   •  Kapsamlı bir karar yazısının uygun unsur-
                    ilgilenen personel            larını ve adaletsizliği gidermek için orantılı
                  •  Şikâyetleri soruşturan ve bunlarla ilgili   çareleri belirlemek
                    kararlar veren personel     •  Şikâyetlerden öğrenmenin hizmet iyileştir-
                                                  melerini sağlamak için nasıl kullanılabile-
                                                  ceğini tartışmak
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114