Page 68 - KDK
P. 68

66        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME







                       üzere Kurumsal İletişim Biriminin de Ombudsmanlık bünyesinde
                       oluşturulduğu ifade edilmiştir. Ulusal ve yerel basın mensupla-
                       rı,  Ombudsmanlığın  düzenlediği  çalıştaylara,  konferanslara  ve
                       toplantılara davet edilmektedir. Ombudsmanlık ayrıca sosyal
                       medyayı da çeşitli şekillerde kullanmaktadır. Türkiye’nin alan
                       büyüklüğü, nüfusu ve sosyal yapısı nedeniyle, özellikle Ankara
                       ve diğer büyük şehirler dışında, halkın yalnızca görece küçük bir
                       kısmının Ombudsmanlıktan haberdar olması veya başvuruda bu-
                       lunması çok olasıdır. Bu nedenle, Ombudsmanlığın özellikle de
                       dezavantajlı veya ötekileştirilmiş kişiler arasında bilinirliğinin artı-
                       rılması önemlidir. Bu amaca yönelik bölgesel bürolar ağı (aşağıya
                       bakınız) ve yalnızca ulusal bağlamda etkin kullanımı değil, aynı
                       zamanda yerel ve sosyal medyada da Ombudsmanlığın başarı-
                       larını paylaşmanın, etkisini göstermenin ve Ombudsmanlığı başta
                       dezavantajlı veya ötekileştirilmiş bireyler olmak üzere tüm hal-
                       kın ulusal ve yerel çıkarlarına ilişkin tartışmalarda saygın bir ses
                       olarak konumlandırmanın temin edilmesi için bir iletişim stratejisi
                       geliştirilebilir. Eş zamanlı olarak Ombudsmanlık, halka ulaşmaya
                       yönelik mevcut programını hedefe yönelik ve özellikle Ankara ve
                       büyük şehirlerden uzak yerlerde iyi tanıtılmış olan ve dezavantajlı
                       ve ötekileştirilmiş bireylerin erişebileceği tanıtım gezileri ve açık
                       günlere yönelik fırsatları artırmak suretiyle geliştirmeyi hedefle-
                       melidir. COVID-19 kısıtlamaları sürdüğü sürece, Ombudsmanlık,
                       yüz yüze toplantılar güvenli hâle gelinceye kadar bu minvalde
                       sanal programlar gerçekleştirmek için fırsatlar aramalıdır.



                       ÖNERİ 2

                       Ombudsmanlık, ulusal, yerel ve sosyal medyanın (örneğin Twitter
                       kullanımı gibi) mevcut kullanımının üzerine inşa edilen ve özellikle
                       Ankara ve diğer büyük şehirlerin dışında kalan yerlere ulaşmayı ve
                       bölgesel teşkilatların kurulmasını içeren tutarlı ve kararlı bir iletişim
                       stratejisi oluşturmalıdır (aşağıya bakınız).



                 Ombudsmanlığa Erişim (Dijital erişim ve ötekileştirilmiş gruplara erişim
                 dâhil)
                   3.3   Ombudsmanlık, hâlihazırda elektronik araçlarla şikâyet ala-
                       bilmektedir. Erişimin kolay, ücretsiz, hızlı ve yüksek kaliteli
                       olduğu belirtilmiştir. Yazılı iletişim yöntemleri kullanılabilir ve
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73