Page 71 - KDK
P. 71

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              69







                       belirtilmiştir. Sivil toplum kuruluşları ile bu tür kurumlara iliş-
                       kin bilgi almak üzere toplantıların gerçekleştirildiği ve hapis-
                       haneler ile Suriyeli mülteciler için hazırlanan geçici barınma
                       merkezlerine ziyaretler düzenlendiği ifade edilmiştir. Sıradan
                       insanlar şikâyetlere ve itiraz sistemine bakarak, haklarını anla-
                       yabilse dâhi öneri ve bilgilere kolay erişime ihtiyaçları olacak-
                       tır. Bu gibi öneriler ve bilgiler, internet, sosyal medya ve gele-
                       neksel medya da dâhil olmak üzere, örneğin ücretsiz olarak
                       yayımlanan tavsiye broşürleri gibi çeşitli araçlar ile sağlanabilir.
                       Buna ek olarak, kamunun bilgilendirilmesinin geliştirilmesine
                       yönelik çalışmalar, bu konuda çalışan ve yerel olarak bilinen
                       ve halkın günlük sıkıntılarına yakın olan bölgesel ve yerel da-
                       nışma hizmetlerinin kurulmasıyla güçlendirilebilir. Her ne ka-
                       dar böyle bir girişim, bu danışma merkezlerinin bulunmadığı
                       yerlerde hükûmet ile iş birliğini beraberinde getirecek olsa da,
                       Ombudsmanlık, hükûmetten bu danışma merkezleri ve ağları-
                       nın geliştirilmesi için gereken, bu amaçla hükûmet tarafından
                       kendisine sağlanan ve özel kaynaklardan gelen mali hibelerin
                       de aralarında bulunduğu kaynaklarla temin etmeyi hedefleme-
                       lidir.



                       ÖNERİ 6

                       Ombudsmanlık hükûmet ile iş birliği içerisinde, yerel ve bölgesel
                       danışma ağlarının geliştirilmesini kolaylaştırmak suretiyle halka yö-
                       nelik var olan öneri ve bilgi sistemlerini, bu amaçla kendisine özel
                       kaynaklardan gelecek mali hibelerin de aralarında bulunduğu kay-
                       naklarla desteklemelidir.




                   3.7   Erişim kaynağı ve ayrıca istihbarat kaynağı olarak sivil toplum
                       kuruluşlarının geliştirilmesi, Ombudsmanlığın kapsamı ve ula-
                       şabildiği alanları geliştirmek için önemli bir araçtır. Bu bağlam-
                       da, Ombudsmanlığın çalışmalarının topluluklarda köklü bir şe-
                       kilde yerleşmesi için Ombudsmanlık, sivil toplum kuruluşlarının
                       dâhil edilmesinde merkezi bir kurum olarak kendini konumlan-
                       dırmalıdır.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76