Page 71 - KDK
P. 71
OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME 69
belirtilmiştir. Sivil toplum kuruluşları ile bu tür kurumlara iliş-
kin bilgi almak üzere toplantıların gerçekleştirildiği ve hapis-
haneler ile Suriyeli mülteciler için hazırlanan geçici barınma
merkezlerine ziyaretler düzenlendiği ifade edilmiştir. Sıradan
insanlar şikâyetlere ve itiraz sistemine bakarak, haklarını anla-
yabilse dâhi öneri ve bilgilere kolay erişime ihtiyaçları olacak-
tır. Bu gibi öneriler ve bilgiler, internet, sosyal medya ve gele-
neksel medya da dâhil olmak üzere, örneğin ücretsiz olarak
yayımlanan tavsiye broşürleri gibi çeşitli araçlar ile sağlanabilir.
Buna ek olarak, kamunun bilgilendirilmesinin geliştirilmesine
yönelik çalışmalar, bu konuda çalışan ve yerel olarak bilinen
ve halkın günlük sıkıntılarına yakın olan bölgesel ve yerel da-
nışma hizmetlerinin kurulmasıyla güçlendirilebilir. Her ne ka-
dar böyle bir girişim, bu danışma merkezlerinin bulunmadığı
yerlerde hükûmet ile iş birliğini beraberinde getirecek olsa da,
Ombudsmanlık, hükûmetten bu danışma merkezleri ve ağları-
nın geliştirilmesi için gereken, bu amaçla hükûmet tarafından
kendisine sağlanan ve özel kaynaklardan gelen mali hibelerin
de aralarında bulunduğu kaynaklarla temin etmeyi hedefleme-
lidir.
ÖNERİ 6
Ombudsmanlık hükûmet ile iş birliği içerisinde, yerel ve bölgesel
danışma ağlarının geliştirilmesini kolaylaştırmak suretiyle halka yö-
nelik var olan öneri ve bilgi sistemlerini, bu amaçla kendisine özel
kaynaklardan gelecek mali hibelerin de aralarında bulunduğu kay-
naklarla desteklemelidir.
3.7 Erişim kaynağı ve ayrıca istihbarat kaynağı olarak sivil toplum
kuruluşlarının geliştirilmesi, Ombudsmanlığın kapsamı ve ula-
şabildiği alanları geliştirmek için önemli bir araçtır. Bu bağlam-
da, Ombudsmanlığın çalışmalarının topluluklarda köklü bir şe-
kilde yerleşmesi için Ombudsmanlık, sivil toplum kuruluşlarının
dâhil edilmesinde merkezi bir kurum olarak kendini konumlan-
dırmalıdır.