Page 70 - KDK
P. 70
68 OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
kındalık seviyeleri ve Ombudsmanlığın gerçek kullanımı hak-
kında verilerin derlenmesi, iletişim stratejisinin geliştirilmesi
ve makul bir düzenleme politikasının uygulanması, toplumun
her kesiminden kadınların ihtiyacını, açıkça karşılamalı ve bu
ihtiyaçları karşılamaya yönelik olanaklar sağlamalıdır. Ombu-
dsmanlığın son yıllarda kadın hakları konusunda farkındalığın
artırılması ve kadınlardan gelecek şikâyet başvurularının sayı-
sının artırılması için sınırlı bir başarı ile olsa da önemli adımlar
attığının farkındayız. Bu girişimleri sürdürmenin yanı sıra resen
inceleme yetkisinin edinilmesinin (aşağıya bakınız) bu açıdan
özellikle etkili olacağının farkındayız.
ÖNERİ 4
Ombudsmanlık, Ombudsmanlık müessesine erişim ve görünürlülü-
ğünü iyileştirmek için tüm çalışmalarında, özellikle kadınların ihtiyaç-
larını (Ombusmanlık kurumuna resen inceleme yetkilerinin verilmesi
hâlinde bu yetkilerin kullanımını da içerecek şekilde) karşılamayı
hedeflemeli ve sağlamalıdır.
3.5 Ayrıca kadınlara ilişkin hususların, özellikle de kamu görevlile-
ri açısından daha kapsamlı bir farkındalık ve anlayış kültürünün
geliştirilmesi de önemlidir. Ombudsmanlık bu sebeple kamu gö-
revlilerine yönelik eğitimlerinin ve desteğinin (aşağıda önerildiği
gibi) bir kısmında, bu hususu erişim açısından öncelikli alan ola-
rak vurgulamak için kadınlara ilişkin hususları odağa almalıdır.
ÖNERİ 5
Ombudsmanlık, kamu görevlilerine verdiği eğitimin ve desteğin be-
lirli yönlerini, kadınların Ombudsman’a erişimini kolaylaştırma olası-
lığı en yüksek olan alanlara odaklamalıdır.
“Danışma Sektörü” ve Sivil Toplumun Rolü ve Geliştirilmesi
3.6 Ombudsmanlığın cezaevleri ve diğer kurumlardaki tutuklula-
ra erişmeye yönelik çalışmalarının öncelikleri arasında olduğu