Page 70 - KDK
P. 70

68        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME







                       kındalık seviyeleri ve Ombudsmanlığın gerçek kullanımı hak-
                       kında verilerin derlenmesi, iletişim stratejisinin geliştirilmesi
                       ve makul bir düzenleme politikasının uygulanması, toplumun
                       her kesiminden kadınların ihtiyacını, açıkça karşılamalı ve bu
                       ihtiyaçları karşılamaya yönelik olanaklar sağlamalıdır. Ombu-
                       dsmanlığın son yıllarda kadın hakları konusunda farkındalığın
                       artırılması ve kadınlardan gelecek şikâyet başvurularının sayı-
                       sının artırılması için sınırlı bir başarı ile olsa da önemli adımlar
                       attığının farkındayız. Bu girişimleri sürdürmenin yanı sıra resen
                       inceleme yetkisinin edinilmesinin (aşağıya bakınız) bu açıdan
                       özellikle etkili olacağının farkındayız.



                       ÖNERİ 4

                       Ombudsmanlık, Ombudsmanlık müessesine erişim ve görünürlülü-
                       ğünü iyileştirmek için tüm çalışmalarında, özellikle kadınların ihtiyaç-
                       larını (Ombusmanlık kurumuna resen inceleme yetkilerinin verilmesi
                       hâlinde bu yetkilerin kullanımını da içerecek şekilde) karşılamayı
                       hedeflemeli ve sağlamalıdır.




                   3.5   Ayrıca kadınlara ilişkin hususların, özellikle de kamu görevlile-
                       ri açısından daha kapsamlı bir farkındalık ve anlayış kültürünün
                       geliştirilmesi de önemlidir. Ombudsmanlık bu sebeple kamu gö-
                       revlilerine yönelik eğitimlerinin ve desteğinin (aşağıda önerildiği
                       gibi) bir kısmında, bu hususu erişim açısından öncelikli alan ola-
                       rak vurgulamak için kadınlara ilişkin hususları odağa almalıdır.


                       ÖNERİ 5


                       Ombudsmanlık, kamu görevlilerine verdiği eğitimin ve desteğin be-
                       lirli yönlerini, kadınların Ombudsman’a erişimini kolaylaştırma olası-
                       lığı en yüksek olan alanlara odaklamalıdır.



                 “Danışma Sektörü” ve Sivil Toplumun Rolü ve Geliştirilmesi

                   3.6   Ombudsmanlığın cezaevleri ve diğer kurumlardaki tutuklula-
                       ra erişmeye yönelik çalışmalarının öncelikleri arasında olduğu
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75