Page 146 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 146

işlemlerini gerçekleştirmek isteyen müşterilerinin, iletişim bilgilerinin
            ve fesih taleplerinin yer aldığı dilekçe ve kimlik fotokopilerini, abone-
            liklerinin bulunduğu ile ait İl Müdürlüklerine faks yoluyla gönderme-
            leri gerekmekte olduğu, yetkili personeller, iletişim bilgileri doğru ve
            eksiksiz olan müşteriyle, beyan ettikleri telefon numaraları üzerinden
            taleplerinin teyidi maksadıyla irtibata geçerek, abonelik fesih işlemi
            gerçekleştirecek ve sonrasında gerekli bilgilendirmede bulunacakları-
            nın belirtilmektedir. Ancak aboneden fesih işlemleri için kimlik foto-
            kopisi talep edilmesinin 5809 Sayılı Kanunun 50/4’üncü ve Elektronik
            Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin 18’inci mad-
            deleriyle  bağdaşmadığı  açıktır,  zira abonelerin  sadece  teyit  edilmiş
            olması şartıyla faksla aboneliğin feshinin yapılabileceği, ayrıca 6502
            Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 52’inci maddesinde
            belirtildiği üzere, fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri sak-
            layıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterli olduğu da
            anlaşılmaktadır.
               37) Netice itibarıyla Şikayetçiye ait söz konusu Kablo TV aboneli-
            ğinin iptali için abonenin yaptığı faksla iptal başvurusunun Türksat
            Uydu Haberleşme Kablo TV işletmesi tarafından faksın hukuki geçer-
            liliğinin olmadığı, ıslak imzalı olması ve şahsen başvuru yapılması-
            nın gerektiği nedenleriyle kabul edilmemesinin 5809 Sayılı Kanunun
            50/4’üncü ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları
            Yönetmeliğinin 18’inci maddeleriyle bağdaşmadığı, ayrıca 6502 Sayılı
            Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 52’inci maddesinde belir-
            tildiği üzere, fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcı-
            sı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterli olduğu belirtildi-
            ğinden bu durumun tüketici mağduriyetine sebep olup, uygulamanın
            hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu, bu mağduriyetin giderilmesi için
            de Türksat Uydu Haberleşme Kablo T.V. ye Tavsiye Kararı verilmesi
            gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               38) Şikayete konu olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun
            tüketici şikayetleri konusunda kendisinden beklenen hakemlik görevi-
            ni yerine getirmediği iddialarıyla ilgili olarak; abonelik fesih bildirim-
            lerinin yalnızca faksla alındığı hakkında Kurumun 05.09.2012 tarihli
            2012/DK  16/422 Karar no ile Digiturk hakkında idari para cezası ve-
            rildiği, yine Avea İletişim Hizmetleri A.Ş., Digital Platform Teknoloji
            Hizmetleri, Doğan İletişim Elektronik Servis Hizmetleri ve Yayıncılık




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  145
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151