Page 193 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 193
gözüktüğünü, bu tarihten sonra TT Ofis kanalından herhangi bir öde-
me talebi iletilmediğini belirtilerek, şikayetçinin ADSL aboneliğini
kullanmış olması ve faturalarını son ödeme tarihinden sonra ödemiş
olması nedeni ile talebinin olumlu karşılanamayacağını belirtmiştir.
D. Kamu Denetçisinin İnceleme ve Araştırma Bulguları
13) Şikayete ilişkin inceleme kapsamında; 19/11/2014 tarih ve
9426 sayılı yazı ile TTNET AŞ Genel Müdürlüğü’nden şikayete konu
işleme ilişkin bilgi ve belgeler istenilmiştir. Gönderilen bilgi ve belgeler
dışında İdarece yapılan hukuki açıklamalara yukarıda “İdarenin şika-
yete ilişkin açıklamaları “başlığı altında yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
14) 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Tüketicilerin Korunması
“başlıklı 172 nci maddesinde; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve ay-
dınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini
teşvik edeceği “hüküm altına alınmıştır.
15) 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun “Amaç
“başlıklı 1 inci maddesinde; “Bu Kanunun amacı; elektronik ha-
berleşme sektöründe düzenleme ve denetleme yoluyla etkin rekabetin
tesisi, tüketici haklarının gözetilmesi,(…)ve bunlara ilişkin usul
ve esasların belirleneceği”, “Tarifelerin Düzenlenmesi “başlıklı
13 üncü maddesinde; “İşletmeciler, uygulayacakları tarifeleri, ilgili
mevzuat ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbest-
çe belirleneceği”, “Abonelik Sözleşmeleri “başlıklı 50 inci madde-
sinde; “Tüketiciler, elektronik haberleşme hizmetine abone olurken
bu hizmeti sağlayan işletmeciyle sözleşme yapma hakkına sahiptir.
Abonelik sözleşmelerinde asgari olarak elektronik haberleşme hizmeti
sağlayan işletmecinin adı ve adresi, sunulacak hizmetler, teklif edilen
hizmet kalitesi seviyeleri ve ilk bağlantının gerçekleştirilebilme süresi,
sunulacak bakım ve onarım hizmetlerinin çeşitleri, uygulanacak tari-
felerin içeriği ve tarifelerdeki değişiklikler hakkında güncel bilgilerin
hangi yollardan öğrenilebileceği, sözleşmenin süresi, sona ermesi ve
yenilenmesine ilişkin koşullar, işletmecinin kusurundan kaynaklanan
nedenlerle sözleşmede belirtilen hizmet kalite seviyesinin sağlana-
maması halinde tazminat ya da geri ödemeye ilişkin işlem, abone ile
192 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU