Page 193 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 193

gözüktüğünü, bu tarihten sonra TT Ofis kanalından herhangi bir öde-
              me talebi iletilmediğini belirtilerek, şikayetçinin ADSL aboneliğini
              kullanmış olması ve faturalarını son ödeme tarihinden sonra ödemiş
              olması nedeni ile talebinin olumlu karşılanamayacağını belirtmiştir.

                 D. Kamu Denetçisinin İnceleme ve Araştırma Bulguları
                 13) Şikayete ilişkin inceleme kapsamında; 19/11/2014 tarih ve
              9426 sayılı yazı ile TTNET AŞ Genel Müdürlüğü’nden şikayete konu
              işleme ilişkin bilgi ve belgeler istenilmiştir. Gönderilen bilgi ve belgeler
              dışında İdarece yapılan hukuki açıklamalara yukarıda “İdarenin şika-
              yete ilişkin açıklamaları “başlığı altında yer verilmiştir.

                 III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

                 A. İlgili Mevzuat
                 14) 2709 sayılı T.C. Anayasasının  “Tüketicilerin Korunması
              “başlıklı 172 nci maddesinde; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve ay-
              dınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini
              teşvik edeceği “hüküm altına alınmıştır.
                 15) 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun “Amaç
              “başlıklı 1 inci maddesinde;  “Bu Kanunun amacı; elektronik ha-
              berleşme sektöründe düzenleme ve denetleme yoluyla etkin rekabetin
              tesisi,  tüketici haklarının gözetilmesi,(…)ve bunlara ilişkin usul
              ve esasların belirleneceği”,  “Tarifelerin  Düzenlenmesi  “başlıklı
              13 üncü maddesinde; “İşletmeciler, uygulayacakları tarifeleri, ilgili
              mevzuat ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbest-
              çe belirleneceği”, “Abonelik Sözleşmeleri “başlıklı 50 inci madde-
              sinde; “Tüketiciler, elektronik haberleşme hizmetine abone olurken
              bu  hizmeti  sağlayan  işletmeciyle  sözleşme  yapma  hakkına sahiptir.
              Abonelik sözleşmelerinde asgari olarak elektronik haberleşme hizmeti
              sağlayan işletmecinin adı ve adresi, sunulacak hizmetler, teklif edilen
              hizmet kalitesi seviyeleri ve ilk bağlantının gerçekleştirilebilme süresi,
              sunulacak bakım ve onarım hizmetlerinin çeşitleri, uygulanacak tari-
              felerin içeriği ve tarifelerdeki değişiklikler hakkında güncel bilgilerin
              hangi yollardan öğrenilebileceği, sözleşmenin süresi, sona ermesi ve
              yenilenmesine ilişkin koşullar, işletmecinin kusurundan kaynaklanan
              nedenlerle sözleşmede belirtilen hizmet kalite seviyesinin sağlana-
              maması halinde tazminat ya da geri ödemeye ilişkin işlem, abone ile



            192   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198