Page 190 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 190

B. Ön İnceleme Süreci

               2)  Şikayet  başvurusunun ön  incelemesi  aşamasında  şikayet  ko-
            nusunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat
            ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin
            süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik
            bulunmadığı, bu nedenle şikayetin inceleme ve araştırmasına engel
            bulunmadığı tespit edilmiştir. Yine TTNET AŞ Genel Müdürlüğü,
            BTK, ile ilgili ve ilişkili olduğundan inceleme ve araştırmada re’sen ta-
            raf olarak gösterilmesi gerekmiştir.

               II. OLAY VE OLGULAR
               A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları

               3) Şikayetçi, başvurusunda; 2013 yılında kullandığı TTNET hattı-
            nın, borçlarını ödemek ve gurbetçi olduğu için söz konusu hattı kapat-
            tırmak düşüncesiyle TTNET Isparta birimine başvurduğunu, başvuru
            esnasında, ilgili memurun, kendisine, “hattın kapatılmadan hazır bu-
            lunması durumunda borç oluşmayacağı “şeklinde bilgi vermesi üze-
            rine bütün borçları ödediğini ancak hattı kapatmaktan vazgeçtiğini,
            evde internet kullanıcısı bulunmadığı için yurtdışına giderken mode-
            mi söktüğünü, buna rağmen 2014 yılında Ocak, Şubat, Mart ve Hazi-
            ran aylarında faturalandırma yapıldığını ve icra yoluyla tahsil cihetine
            gidildiğini,  ailesinin  bu  borçları  sorgulamadan  ödediğini,  ailesinden
            tehditle  para  alındığını,  ailesine,  söz  konusu  faturaları  icra  yoluyla
            ödemezseniz evinizi sattıracağız yönünde tehditlerde bulunulduğunu,
            konuyla ilgili olarak TTNET müşteri hizmetlerine yazılı ve telefonla
            başvuru yapmasına rağmen kendisine dönüş yapılmadığını iddia ede-
            rek kendisinden haksız yere kesilen ve ailesinin ödemek zorunda bıra-
            kıldığı meblağın iadesini talep etmiştir.
               4) Şikayetçi, başvuru dilekçesine ek olarak hiçbir belge sunmadığı
            için başvuru dilekçesinde belirtilen telefon numarası birkaç defa aran-
            mış ancak telefon kapalı olduğundan şikayetçiye ulaşma imkanı olma-
            mıştır. Ayrıca şikayetçinin, dilekçesinde belirtilen mail adresine ara-
            cılığıyla şikayete konu işlemlerle ilgili varsa bilgi ve belge göndermesi
            istenilmiş olup şikayetçi tarafından gönderilen 11   22/12/2014 tarihli
            maillerde elinde 11,18 TL tutarlı fatura dışında herhangi bir bilgi ve
            belge olmadığı belirtilmiştir.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  189
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195