Page 360 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 360

III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

               A. İlgili Mevzuat
               7) 10 Kasım 2008 tarihli ve 27050 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayınlanan 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 1 inci mad-
            desinde “Bu Kanunun amacı; elektronik haberleşme sektöründe düzen-
            leme ve denetleme yoluyla etkin rekabetin tesisi, tüketici haklarının
            gözetilmesi, ülke genelinde hizmetlerin yaygınlaştırılması, kaynakların
            etkin ve verimli kullanılması, haberleşme alt yapı, şebeke ve hizmet ala-
            nında teknolojik gelişimin ve yeni yatırımların teşvik edilmesi ve bunla-
            ra ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir. “ifadesi yer almaktadır.

               Kurumun görev ve yetkilerinin sıralandığı 6 ncı maddesinin c fıkra-
            sında tüketicilere ve son kullanıcılara yönelik olarak “Abone, kullanıcı,
            tüketici ve son kullanıcıların hakları ile kişisel bilgilerin işlenmesi ve
            gizliliğinin korunmasına ilişkin gerekli düzenlemeleri ve denetlemeleri
            yapmak. “ifadesine yer verilmiştir.
               Söz konusu Kanuna istinaden çıkarılan 28 Temmuz 2010 tarihli ve
            27655 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Elektronik Haberleşme Sek-
            töründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Tüketici şikâyetleri çözüm
            mekanizması ve Kurumun yetkisi “başlıklı 13 üncü maddesinin “4 “nu-
            maralı başlığında “Kurum tüketici şikâyetlerinin tasnifi neticesinde belirli
            bir konuya ilişkin şikâyetlerin yoğunlaştığı ve/veya şikayet konusunun abo-
            ne mağduriyetine yol açtığına kanaat getirmesi halinde, konuyu inceleyerek
            konu hakkında düzenleme veya denetleme yapabilir. “şeklinde düzenleme
            yapılarak Kurumun tüketici haklarının gözetilmesine ilişkin sorumlulu-
            ğunun sınırı da çizilmiştir.
               B. Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi
               8) Şikayetçi tarafından yapılan başvuruların ilgili mevzuat hüküm-
            leri uyarınca işletmelerle paylaşılarak kısa süre içerisinde cevaplanma-
            sını sağladığı, düzenleyici ve denetleyici kurumların en önemli fonksi-
            yonları, icra ettikleri alanlarda düzenleme yapmak, piyasa aktörlerinin
            piyasa kurallarına uygun faaliyette bulunup bulunmadığını kontrol et-
            mek, uygun olmayan bir durum varsa yaptırımlar uygulamak, uyuşmaz-
            lıkların çözümünde hakemlik yapmak, araştırma, geliştirme ve danış-
            manlık hizmetleri sunmak şeklinde sıralandığında bireysel başvurulara
            yönelik yapabileceği uygulamaların da sınırlı olması fiziki koşullar ve





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  359
   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365