Page 361 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 361

kendilerinden beklenen asli görevlerin optimal şekilde yerine getiri-
              lebilmesi bakımından olağan olduğu anlaşıldığından şikayetin reddi
              gerektiği düşünülmektedir.

                 C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
              dirme ve Gerekçe

                 9) Yukarıda açıklanan hukuki gerekçelerle, şikayetçi tarafından on-
              line başvuru sistemi üzerinden yapılan başvuruların BTİK tarafından
              makul süreler içerisinde işletmelerle paylaşılarak gelen cevapları da
              şikayetçiyle paylaştığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle yapılan işlemler
              açısından ilgili Kanuna ve Yönetmeliğe aykırılıktan söz edilemeyeceği
              değerlendirilmektedir.
                 Diğer taraftan, düzenleyici ve denetleyici kurumların en önemli
              fonksiyonları, icra ettikleri alanlarda düzenleme yapmak, piyasa ak-
              törlerinin piyasa kurallarına uygun faaliyette bulunup bulunmadığını
              kontrol etmek, uygun olmayan bir durum varsa yaptırımlar uygula-
              mak, uyuşmazlıkların çözümünde hakemlik yapmak, araştırma, geliş-
              tirme ve danışmanlık hizmetleri sunmak şeklinde sıralandığında bi-
              reysel başvurulara yönelik yapabileceği uygulamaların da sınırlı olması
              fiziki koşullar ve kendilerinden beklenen asli görevlerin optimal şekil-
              de yerine getirilebilmesi bakımından doğal karşılanması gerekmekte-
              dir. Dolayısı ile olaya özgü idarenin hukuka ve hakkaniyete aykırı ey-
              lem ve işlemi ile tutum ve davranışı tespit edilemediğinden şikayetin
              reddi gerekmiştir.

                 IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
                 MEVZUAT
                 Yargı Yolu
                 10) Kurumumuzun 16.01.2014 tarih ve 157 sayılı yazısıyla dava
              açma süresinin 16.01.2014 tarihi itibariyle başladığı bildirilmiştir.

                 KARAR

                 Açıklanan gerekçelerle; ŞİKAYETİN REDDİNE,
                 Kararın şikayetçi ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna tebli-
              ğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
                                                             M.Nihat ÖMEROĞLU
                                                               Kamu Başdenetçisi




            360   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366