Page 361 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 361
kendilerinden beklenen asli görevlerin optimal şekilde yerine getiri-
lebilmesi bakımından olağan olduğu anlaşıldığından şikayetin reddi
gerektiği düşünülmektedir.
C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
9) Yukarıda açıklanan hukuki gerekçelerle, şikayetçi tarafından on-
line başvuru sistemi üzerinden yapılan başvuruların BTİK tarafından
makul süreler içerisinde işletmelerle paylaşılarak gelen cevapları da
şikayetçiyle paylaştığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle yapılan işlemler
açısından ilgili Kanuna ve Yönetmeliğe aykırılıktan söz edilemeyeceği
değerlendirilmektedir.
Diğer taraftan, düzenleyici ve denetleyici kurumların en önemli
fonksiyonları, icra ettikleri alanlarda düzenleme yapmak, piyasa ak-
törlerinin piyasa kurallarına uygun faaliyette bulunup bulunmadığını
kontrol etmek, uygun olmayan bir durum varsa yaptırımlar uygula-
mak, uyuşmazlıkların çözümünde hakemlik yapmak, araştırma, geliş-
tirme ve danışmanlık hizmetleri sunmak şeklinde sıralandığında bi-
reysel başvurulara yönelik yapabileceği uygulamaların da sınırlı olması
fiziki koşullar ve kendilerinden beklenen asli görevlerin optimal şekil-
de yerine getirilebilmesi bakımından doğal karşılanması gerekmekte-
dir. Dolayısı ile olaya özgü idarenin hukuka ve hakkaniyete aykırı ey-
lem ve işlemi ile tutum ve davranışı tespit edilemediğinden şikayetin
reddi gerekmiştir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
Yargı Yolu
10) Kurumumuzun 16.01.2014 tarih ve 157 sayılı yazısıyla dava
açma süresinin 16.01.2014 tarihi itibariyle başladığı bildirilmiştir.
KARAR
Açıklanan gerekçelerle; ŞİKAYETİN REDDİNE,
Kararın şikayetçi ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna tebli-
ğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
360 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU