Page 74 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 74

hususunda, Orman Genel Müdürlüğü’ne tavsiyede bulunulması, ge-
            rektiği yönünde öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme
               24) Şikayet başvurucusu, paragraf üçte ayrıntılı yazılı olduğu üzere
            Orman Genel Müdürlüğünün 19/03/2015 tarih 565714 sayılı yazısı
            üzerine özel ağaçlandırma başvurusunun reddedildiği, bunun üzerine
            Orman Genel Müdürlüğüne başvurarak ciddi anlamda maddi zararı ol-
            duğu, idareden kaynaklanan yanlışlar nedeniyle uğramış olduğu mağ-
            duriyetin giderilmesini talep etmiştir.
               25) 645 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Orman ve Su İşleri
            Bakanlığına ormanların korunması, geliştirilmesi ve ağaçlandırmayla
            ilgili konularda politika oluşturma görevi verilmiş olup, bu bakanlığa
            bağlı kuruluş olan Orman Genel Müdürlüğüne de 3234 sayılı Kanun
            ile ağaçlandırma ve ormanla ilgili hususlarda politika oluşturma görevi
            yüklenmiştir.
               26) Raporun 4 ve 5 numaralı paragflarında idarenin açıklamaları
            yer almaktadır. Anayasamızın Yönetmelikler başlıklı 124’üncü mad-
            desi kapsamında ağaçlandırma yönetmeliğinin yetki unsuru yö-
            nünden sakatlığı söz konusu değildir.
               27) Diğer taraftan özel ağaçlandırma müracaatlarında saha izni ve-
            rilmesi aşamasında Orman Genel Müdürlüğü’nün uygun görüşünün
            olması gerektiğinden bahseden Ağaçlandırma Yönetmeliği, 6831 sayılı
            Orman Kanun’un 57’nci maddesinde orman sahasını arttırmak mak-
            sadıyla gerçek ve tüzelkişiler tarafından Orman Genel Müdürlüğünce
            uygun görülecek planlara göre ağaçlandırma yapılabilir hükmüne da-
            yanak olarak çıkarıldığından normlar hiyerarşisine aykırılık bu-
            lunmamaktadır.

               28) Bundan sonra idarenin takdir yetkisinin ne olduğu, tak-
            dir yetkisinin hangi durumlarda söz konusu olduğu ve bu yetki-
            ninin sınırlarının ne olduğu önem taşımaktadır.
               29) Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülebil-
            mesi yanında hizmetlerin çeşitliliği, teknik zorunluluğu idarenin fark-
            lı hareket tarzlarına ihtiyaç gösterebilir. Bu nedenlerle idareye belli
            ölçüde hareket serbestisi sağlanması gerekmektedir. İşte idarenin bu



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79