Page 77 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 77

ve izin raporunun hazırlanması aşamalarında herhangi bir hukuki
              problemin olmaması ve Anayasanın 169’uncu maddesinde, Devletin
              ormanların korunması ve sahaların genişletilmesi için gerekli kanun-
              ları koyup ve tedbirleri alması belirtildiğinden, hizmetin gereği olarak
              özel ağaçlandırma başvurusunun hangi nedenle red edildiğinin açık-
              lanabilir, delillendirilmiş, belgelendirilmiş, uzmanlarca raporlanmış
              uygun görülmeme işleminin ortaya konması gerekir.
                 34) Doktrinde ve buna paralel uygulamada, İdare örgüt ve fa-
              aliyetleri baştan iyi düşünüp, planlamadığı, teşkil ve tanzim etmediği
              veya gereği gibi ya da hiç yürütmediği için objektif olarak, belirli stan-
              dart ve ölçülere göre yanlış eksik, yetersiz ve kötü sayıldığından ku-
              surlu görülür. Gökcan, T, H. Odabaşı, H ve Atay, E.(2003) ‘’Teori
              ve Yargı Kararları Işığında İdarenin Sorumluluğu ve Tazminat
              Davaları’’ Seçkin Yayınları, Ankara.
                 35) Bu bağlamda özel ağaçlandırma sürecinin doğru bir şe-
              kilde planlanmaması sonucunda, kamu hizmetinin kişisel ku-
              sur ve mücbir sebep olmaksızın kötü işlemesine sebebiyet verip
              menfi zararının doğmasına yol açabilecektir.

                 36) Konu hakkında Kocaeli İli 2. İdare Mahkemesinin
              06/05/2015 tarih E. 2014/1120 ve K. 2015/569 sayılı kara-
              rında, özel ağaçlandırma başvurusunun saha izni için Orman Genel
              Müdürlüğüne gönderildiği söz konusu makamca izin talebinin uygun
              bulunmadığı, ancak bu izin talebinin soyut genel bir değerlendirme
              yapılarak alındığından özel ağaçlandırma talebinin reddine ilişkin işle-
              minin benzer gerekçelerle iptaline karar verilmiştir.
                 37)  Diğer taraftan şikayet konusu uygulamalar kısmında Danış-
              tay 12. Dairesinin 30.01.2014 tarih E. 2013/1265 K. 2014/278 sayılı
              kararında, idareye tanınan takdir yetkisinin somut bir belirleme ile
              kullanılabileceği yer almıştır. Danıştay 11. Dairesinin 18.4.2008 tarih
              E.2006/488 K. 2008/4127 sayılı kararında ise takdir yetkisinin kamu
              yararı ve hizmet gerekleri ölçüsünde kullanılması gerektiği belirtilmiş-
              tir.
                 38) Yukarıda bu yana yapılan açıklamalar, bilgi, belge ve
              tüm  dosya  birlikte  değerlendirildiğinde  Sonuç  olarak;  özel
              ağaçlandırma başvurusuna ait sahaların tespit, ilan, başvuru,
              hak sahipliği, izin raporu aşamalarında şikayetçi tarafından
              yükümlülüklerin yerine getirildiği, hukuki anlamda bir engel




             76   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82