Page 92 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 92
akışına uygundur. Ayrıca raporun hazırlanması ve onaylanmasının bir
iki ay sürdüğü idare tarafından da ifade edilmektedir. (bkz.paragraf
5.6). Onay sürecinin uzunluğu da göz önünde bulundurulduğunda;
bu binalarda rapor onay tarihine kadar ikamet etme zorunluluğunun
aranması, yaşam hakkını ihlal sonuçlarını doğurabilecektir.
23. Bir an için idarenin kira yardımında onay tarihini esas aldığı
kabul edilse dahi şikayetçinin kira yardımı başvurusunun tamamen
reddedilemeyeceği, böyle bir durumda idarenin tahliye tarihi ile onay
tarihi arasındaki dönem için kira yardımı ödemesinde bulunamayacağı
değerlendirilmektedir.
24. Diğer taraftan, şikayet başvurucusu her ne kadar kendisi ile
aynı durumda olan diğer kat kat maliklerine farklı uygulamada bulu-
narak kira yardımında bulunulduğu iddia edilmiş ise de, idare tarafın-
dan gönderilen bilgi ve belgelerden kira yardımında bulunulan diğer
kat maliklerinin rapor
onay tarihinden sonraki bir tarihte konutlarını tahliye ettikleri gö-
rüldüğünden, şikayetçinin bu iddiasının yerinde olmadığı anlaşılmak-
tadır.
25. Yukarıdan bu yana anlatılanlar, şikâyet başvurucusunun
iddiaları, idarelerin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat,
yargı kararları ve tüm dosya birlikte değerlendirildiğinde; kira
yardımı ile ilgili düzenlemelerde, yalnızca riskli yapı ruhsatı onay ta-
rihinde fiilen binada ikamet edenlere kira yardımı yapılacağına veya
onay tarihinden önce binayı tahliye edenlere kira yardımı yapılmaya-
cağına ilişkin bir düzenlemenin bulunmadığı dolayısıyla idarenin şi-
kayet başvurucusunun başvurusunu reddetme gerekçesinin yasal da-
yanağının bulunmadığı ayrıca idare böyle bir şartın ileri sürülmesinin
“idari faaliyetlerin belirliği ilkesine “aykırı olduğu, şikayet baş-
vurucusunun riskli olduğu ortaya çıkan yapıyı terk etmesinin hayatın
olağan akışına uygun olduğu, bu binalarda rapor onay tarihine kadar
ikamet etme zorunluluğunun aranmasının yaşam hakkını ihlal sonuç-
larını doğurabileceğinden, idarenin şikayet başvurucusun kira yardımı
talebinin reddine ilişkin idare işleminde hukuka uyarlık bulunmadığı
sonuç ve kanaatine varılmıştır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 91