Page 92 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 92

akışına uygundur. Ayrıca raporun hazırlanması ve onaylanmasının bir
            iki ay sürdüğü idare tarafından da ifade edilmektedir. (bkz.paragraf
            5.6). Onay sürecinin uzunluğu da göz önünde bulundurulduğunda;
            bu binalarda rapor onay tarihine kadar ikamet etme zorunluluğunun
            aranması, yaşam hakkını ihlal sonuçlarını doğurabilecektir.
               23. Bir an için idarenin kira yardımında onay tarihini esas aldığı
            kabul edilse dahi şikayetçinin kira yardımı başvurusunun tamamen
            reddedilemeyeceği, böyle bir durumda idarenin tahliye tarihi ile onay
            tarihi arasındaki dönem için kira yardımı ödemesinde bulunamayacağı
            değerlendirilmektedir.

               24. Diğer taraftan, şikayet başvurucusu her ne kadar kendisi ile
            aynı durumda olan diğer kat kat maliklerine farklı uygulamada bulu-
            narak kira yardımında bulunulduğu iddia edilmiş ise de, idare tarafın-
            dan gönderilen bilgi ve belgelerden kira yardımında bulunulan diğer
            kat maliklerinin rapor

               onay tarihinden sonraki bir tarihte konutlarını tahliye ettikleri gö-
            rüldüğünden, şikayetçinin bu iddiasının yerinde olmadığı anlaşılmak-
            tadır.
               25. Yukarıdan bu yana anlatılanlar, şikâyet başvurucusunun
            iddiaları, idarelerin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat,
            yargı kararları ve tüm dosya birlikte değerlendirildiğinde; kira
            yardımı ile ilgili düzenlemelerde, yalnızca riskli yapı ruhsatı onay ta-
            rihinde fiilen binada ikamet edenlere kira yardımı yapılacağına veya
            onay tarihinden önce binayı tahliye edenlere kira yardımı yapılmaya-
            cağına ilişkin bir düzenlemenin bulunmadığı dolayısıyla idarenin şi-
            kayet başvurucusunun başvurusunu reddetme gerekçesinin yasal da-
            yanağının bulunmadığı ayrıca idare böyle bir şartın ileri sürülmesinin
            “idari faaliyetlerin belirliği ilkesine “aykırı olduğu, şikayet baş-
            vurucusunun riskli olduğu ortaya çıkan yapıyı terk etmesinin hayatın
            olağan akışına uygun olduğu, bu binalarda rapor onay tarihine kadar
            ikamet etme zorunluluğunun aranmasının yaşam hakkını ihlal sonuç-
            larını doğurabileceğinden, idarenin şikayet başvurucusun kira yardımı
            talebinin reddine ilişkin idare işleminde hukuka uyarlık bulunmadığı
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.







                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  91
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97