Page 137 - temel-haklar
P. 137

ve istikrarlı biçimde sürdürülmesi için yönlendirme, gözetim ve de-
            netim faaliyetlerinin düzenlenmesini sağlamak olduğu, bu Kanun’un,
            petrole ilişkin piyasaların sağlıklı ve düzenli işlemelerinin sağlanma-
            sına ve geliştirilmesine yönelik düzenleme, yönlendirme, gözetim ve
            denetim işlemlerini kapsadığı hükümlerine yer vermiştir. Söz konusu
            mevzuat hükümleri çerçevesinde; petrole ilişkin piyasaların rekabet
            ortamı içerisinde, sağlıklı ve düzenli işlemesi büyük önem arz et-
            mektedir.
               31. Rekabet Kurumunun, konuyla ilgili olarak, Petrol Piyasası Ka-
            nunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
            Taslağına ilişkin olarak vermiş olduğu görüşünde ; doğrudan madde
                                                             1
            gerekçelerinde bu yönde bir hüküm olmamakla beraber, bu tür bir sı-
            nırlama ile hedeflenenin, petrol piyasasında dağıtım faaliyetlerinin
            belirli bir büyüklüğe sahip, kurumsallaşmış, finansal yapısı güçlü şir-
            ketler tarafından yürütülmesi olduğunun düşünüldüğü, ancak Kurum-
                                                             2
            larınca yayımlanan Akaryakıt Sektör Raporunun  sonuç bölümünde
            belirtildiği üzere yıllık 60.000 ton satış yükümlülüğünün pazara
            giriş engeli yaratabilecek nitelikte olduğu, bu nedenle taslak
            kapsamında dağıtım şirketlerine asgari satış yükümlüğü geti-
            rilmesini öngören düzenlemeden vazgeçilmesinin uygun olaca-
            ğı hususlarını belirtmiştir.
               32. 30 nolu paragrafta yer alan mevzuat düzenlemeleri ve yukarıda
            bahsedilen Rekabet Kurumunun görüşü dikkate alındığında; yapılan
            yönetmelik değişikliği ile faaliyete yeni başlamış olan piyasa katılım-
            cısına 60.000 ton gibi belirli bir miktarda satış yapması zorun-
            luğu getirilmesi uygulamasının, pazara giriş engeli yaratabile-
            cek nitelikte olduğu ve piyasada rekabeti engelleyici sonuçlar
            doğurabileceği değerlendirilmiştir. Bu nedenle söz konusu yönet-
            melik düzenlemesi ile getirilen uygulamanın, hukuka ve hakkaniye-
            te aykırı bir durum oluşturacağı kanaatine varılmıştır.




            1   28.03.2013  tarihli  “Petrol  Piyasası  Kanunu  ile  Bazı  Kanunlarda  Değişiklik  Yapılmasına  Dair
            Kanun Tasarısı Taslağı hakkında Rekabet Kurumu görüşü” (http://www.rekabet.gov.tr/File/?
            path=ROOT%2f1%2fDocuments%2fKurum+G%c3%b6r%c3%bc%c5%9f%c3%bc%2fEnerji_
            Gorus.pdf).
            2  2008 Haziran ayında hazırlanan “Rekabet Kurumu 1. Daire Başkanlığı Akaryakıt Sektör Raporu”
            (http://www.rekabet.gov.tr/File/? path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FSekt%25c3%25b6r%2B
            Raporu%2Fsektorrapor2.pdf



           132   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142