Page 369 - temel-haklar
P. 369

dışında Anayasamızın 10. Maddesinde ifadesini bulan Kanun önünde
            eşitlik ilkesinin, AİHS in 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkı-
            nın ihlaline dair herhangi bir bulgu ve veriye rastlanmamış ve şikâyete
            konu olayda başkaca bir insan hakları ihlalinin söz konusu olmadığı
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               35) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
            yışında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri de-
            ğil aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem  tesis etmeleri
            beklenmektedir.
               36) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” Hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hük-
            münde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartı’nın 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
            kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası” nda da yer ve-
            rilmiştir.
               37) Söz   konusu   ilkeler   yönünden   yapılan   değerlendirme
            neticesinde;   şikâyet başvurusu kapsamında ilgili idarelerden iste-
            nilen bilgi ve belgelerin süresi içinde ve gerekçeli olarak kurumumuza
            gönderildiği, bu anlamda “kararların gerekçeli olması”,  “kararın
            geciktirilmeksizin bildirilmesi”  ve  “makul sürede karar ver-
            me” ilkelerine uygun hareket  edilerek cevap verildiği, ancak idare-
            nin kamulaştırma bedelini ödemeyi geciktirmesi, ödeme takvimindeki




           364   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374